Saturday, September 15, 2012

27,5 timers bursdag

En av fordelene med å bo i et land som er så langt unna hjemme, er tidsforskjellen på bursdagen din. Nå på torsdag hadde jeg nemlig bursdag, og den varte på en måte i 3,5 timer ekstra denne gangen. Ikke bare varte den lenger, den ble feiret på skikkelig indisk vis også. Og hvordan det gjøres? Med kake i håret, kake i fjeset, på armene, i magen og på alle de andre som er der.
 
I tillegg til bursdag, inneholdt torsdagen en eksamen og ti timer forelesning, så det ble ikke helt den elleville feiringen med ut på byen, eller fancy middag, men måten det ble feiret på var likevel utrolig hyggelig. Jentene i gangen på internatet kom alle ned på campus sammen med de tre guttene fra double degree programmet, og en herlig gjeng fra klassen min - med en hel haug med kake som ble kastet på alle, og dynket på meg.
 
Burdagssanger ble sunget på engelsk og hindi også fikk jeg pakker og klemmer og det som bedre er. Inne på rommet vårt på kvelden da jeg fyllte 25 (uæh) ventet enda mer kake, og denne gangen fikk vi spist litt også. Romvenninene mine hadde pyntet delen av rommet mitt med plakater og giljandere, og det var herlig stemning.


 Plakaten på rommet mitt, med bursdagshilsen på hindi. Skal spares på i all fremtid
 
Meg og (nesten) alle jentene i gangen min. Herlige, eller hva? 
 
Nydusjede, og nesten uten glitter og kake i håret
 
 Ringerunde for å takke for herlige presenter
 
 
Feirings
 
 

Selve dagen ble altså stort sett feiret på skolebenken, og med flere eksaemener dagen etter, ble det en rolig kveld på internatet på kvelden også. Vi bestilte pizza til alle sammen, og spiste på gulvet på rommet. Og gjett hva? I India får bursdagsbarnet regningen, det visste alle unntatt jeg. Flaks det er en viss prisforskjell fra hjemme, siden jeg ikke har fått stipend ennå.


__________





1 comment:

Sara said...

herlig! hvor lenge måtte du gå med kake i håret?

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten