Monday, October 05, 2009

Når jeg ikke strekker til..

I dag er en sånn dag jeg føler jeg ikke strekker til noe sted.
Det største problemet med sånne dager er at man får jo ikke gjort noen ting, man blir bare sittende og tenke på hvor lite man får gjort og syter for seg selv.. På en sånn dag bruker jeg så mye tid på å tenke på hvor dårlig jeg er, at hvis jeg brukte halve den tiden på det jeg tenker på, ville jeg antagelig fått til alt sammen.

Noen dager hjelper det ikke å tenke på akkurat det. Noen dager kan man prøve å tenke på så mye fint man bare vil, men det er ikke sjans for at de får en i godt humør uansett. For det er så mange andre tanker der også, som vinner uansett.

Jeg burde vært en bedre student, lest mye mer og gjort et tonn mer oppgaver. Jeg burde vært en bedre venninne, holdt kontakten bedre, vist oftere at jeg bryr meg - tatt mer initiativ. Burde ringt mer hjem og pratet med mamma og pappa om alt og ingenting. Deltatt mer og forberedt meg bedre til kollokviegruppejobbing. Trent mer - eller trent i det hele tatt blir det vel nå.. Vært en bedre leder, tatt mer ansvar.. Gått mer ut med Leif, blitt ute lenger med ham og fått ham stueren for lenge siden.. Sagt ja til ekstra vakter på jobb oftere. Og jeg burde vært en mye bedre kjæreste - for en som er helt fantastisk med meg....
*puh*
Skal jeg fortsette?

Halvvannen uke til første eksamen. Hva er det egentlig som skjer? Samme hvor mye jeg prøver, føles det som om jeg bare er vanskelig, eller gjør ting verre og verre. Har jeg rett i at jeg ikke er god nok, bare at jeg glemmer det innimellom? Har jeg det bra, med et behov for å være deppa til tider? Jeg kjenner så mange som har så utrolig mye viktigere ting å være bekymret for. Bekymringer jeg burde involvert meg mer i, venninner jeg burde stilt opp mer for. Så sitter jeg her på sofaen og tenker på bitte lille meg, som egentlig ikke har noe å klage over.

Tror kvelden kommer til å gå med til å sluke snop, ha Leif på fanget og stirre stygt på pristeoripermen. Så får jeg heller begynne på alt i morgen. Da skal alt bli så meget bedre.

2 comments:

line said...

jeg gleder meg til å komme hjem og smøre masse godterapi over hele deg...! hehehe!

Helene said...

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten