Tuesday, August 04, 2009

En fin dag i Oslo

I dag har jeg tilbragt dagen i hovedstaden, med en god blanding av Moccha, venninneprat, shopping, italiensk mat og kjæresten. Det er utrolig lenge siden jeg har vært på ordentlig shopping i Oslo, men i dag resulterte det kun i et par nye solbriller. Snakker vi selvkontroll?

Begynte dagen med på Bocata over kaffe med Maria. Satt og snakket om fortid fremtid og slikt, har ikke sett henne siden før sommeren, så det var kjempe koselig å treffes igjen. Etter en times tid måtte hun på jobb, så det førte meg videre ut på shopping i Bogstadveien med mamma. På leting etter det perfekte skotøyet, endte vi opp med ingenting. Vanligvis når jeg leter etter en bestemt ting, ender det opp med fire/fem uforklarlige handleposer fulle av ting jeg ikke egentlig trenger, så jeg er egentlig fornøyd med akkurat det der.

Deretter møtte vi pappa og vi tre var og spiste på Olivia, en veldig koselig italiensk restaurant litt ovenfor slottet. Spiste pasta med "frutti del mare", og det var kjempe godt! Kan anbefales hvis noen trenger middagstips ;) Ganske så koselig å treffe foreldrene sine og gå på restaurant altså! "Datteren kommer langveisfra, og treffer foreldrene for å nyte et passelig måltid - midt i hovedstaden, før ferden går videre mot nye strabasiøse eventyr". Ikke akkurat sånn nødvendigvis, men litt kunstnerisk frihet må jo forfatteren ha i disse tider.

Etter litt mer rusling reiste mamma og pappa hjem, og jeg traff kjæresten min igjen som også har vært hjemme den siste uken. Det er rart hvor lenge en uke kan føles. Vi pleier jo å se.. en god del.. til hverandre i Stavanger, så det er veldig uvant å være borte fra hverandre nå. Egentlig gjorde vi ikke så mye fornuftig, men det var kjempe koselig å bare være sammen igjen noen timer. Er blitt utrolig glad i denne gutten!

En fin dag i Oslo med andre ord, trives godt med å kunne reise inn der mens jeg er hjemme en tur, men må få si jeg liker Stavanger bedre. Er noe med stemningen på vestlandet jeg ikke kjenner igjen her. Noe jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Uflaks det med alt dette regnet bare.

Hjemme igjen ventet verdens søteste kattunger på meg, som det skal bli veldig trist å forlate til fordel for vestlandet. Forhåpentligvis blir en eller to av dem boende her da! Hvis ikke noen av dere har lyst på en? Bilder finner du i et innlegg noen hakk lenger ned ;)

Det var dagens rapport. Hadde ingen store ting på hjertet i dag, så ble en liten tilstandsrapport i stedet. Thank you all, and good night :)

1 comment:

Sara said...

jeg fatter ikke det herre vestlandsgreiene dine... men jeg savner deg da :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten