Saturday, August 08, 2009

I love eco!

Det er flere typer eco jeg liker om dagen! Nå som jeg snart skal avgårde til østligere strøk, er jeg kanskje ekstra glad i economics. Den norske krona blir stadig sterkere, noe som betyr at hotell, mat, shopping og massasje blir desto billigere på ferie!

I går var jeg på indiska og handlet litt diverse på salg. Ja, jeg vet det, bad economics når man skal til Kina uka etter, men litt shopping må faktisk til innimellom.. Da jeg skulle ta på meg den ene toppen i dag, oppdaget jeg at alle klærne er økologiske. Nice work Indiska!



Skulle gjerne vært veldig mye mer miljøbevisst enn jeg er, også i klesveien, men frem til nå har de fleste økologiske klærne for meg vært litt for alternaltive og ofte hakket for dyre i forhold til hva jeg har vært forberedt på å betale der og da. Jaja, dårlig unnskyldning jeg vet. Indiska har i alle fall lyktes med å få meg til ikke en gang tenke over at klærne jeg kjøpte var økologiske. Det syntes jeg er bra, for jeg tror at for å lykkes med økologiske klær, må man få det til å føles at man får det viktigste igjen også med disse.


Jeg er sikker på at de aller fleste vil være miljøvennlige, men jenter er jo ikke på shopping fordi de først og fremst er bekymret for miljøet. Da hadde vi jo hatt to plagg vi byttet mellom.

Selv er jeg nok en ganske så økoversting, klesmessig, og jeg tar jo ikke akkurat toget til Kina heller. Likevel må jeg skryte av at jeg stort sett går eller tar buss, jeg har tre søplekasser, og jeg panter alltid. OG jeg tok nattog til østlandet sist. Så får jeg heller ta det derfra fra nå av. Tips anyone?

Det er vanskelig dette med miljøet, hva man skal høre på, hva man skal tro. Uavhengig av om havet kommer til å stige eller ikke, så er jeg jo tidligere Blekkulfklubbmedlem, og jeg tror nok han hadde vridd seg i graven hvis han ikke fantes ennå.
Bruk hodet! Vi har tross alt bare en klode ;)





No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten