Monday, June 17, 2013

Norwegian Wood, isn`t it good

Den siste halvannen uken har stort sett gått med til å falle pladask for alt det vakre Oslo-by har å by på når det er pent vær. Norwegian Wood gikk nemlig av stabelen, og jeg har jobbet som frivillig på min aller første festival. Og for en fantastisk bra uke det ble. I løpet av uken har jeg jobbet fire vakter, noe som gjorde at jeg kunne komme inn gratis selv, og invitere med meg noen de dagene jeg selv hadde en vakt. For meg som lever på restene av en særdeles innskrumpet studentlån, var det en genial løsning. Først fikk jeg jo være meg og ordne i stand til alt som skulle skje, noe jeg jo elsker å være med på. kunne jeg ta med meg noen inn og dele kvelden med. 

Jeg pakket bagen med støvler og bergansbukse før jeg dro, men til min og de aller aller fleste andres overraskelse og glede, var det ikke bare opphold, men også strålende sol nesten hele tiden. Med nydelig vær, og skikkelig bra selskap har jeg nytt hver sekund. Hvis det er sånn det skal være, så kommer jeg til å være å finne på hver eneste festival fra nå av. 


Dette er noen av bandene som spilte:


Band of Horses
De jeg gledet meg mest til, skuffet gjorde de heller ikke,
men de har kanskje flere sanger jeg ikke kunne enn jeg var klar over



Nick Cave and the bad Seeds
De som ble den store overraskelsen for meg, de viste seg å være et enormt bra live-band
Det var forresten noe alle andre visste enn meg, det var vel derfor det var 9000 mennesker der



Manic Street Preachers


Jonas Alaska
ah, hva gir man vel ikke for å lytte til en mann som kan synge og spille gitar som ham?


Maria Mena
 
Hjerte. Definitivt den beste konsertopplevelsen hele helgen. Herregud, så flink hun er til å synge


Rod Steward
Morsomt å ha sett, men kanskje ikke for senere gjentagelse


Og så klart, bildene som beviser hvor god stemning det var:

En arm fylt med beviser:

I løpet av festivalen falt jeg også pladask for alle de små barna som løp rundt og samlet glass og pantet dem. Herregud, de var så skjønne med de store øreklokkene og de målrettede blikkene sine der de gikk rundt og håpet å pante nok glass til både popcorn og brus. Jeg gleder meg søren meg litt jeg, til jeg kan ta med en sånn liten en på festival selv. 





_____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten