Wednesday, July 11, 2012

Middag i mørket

I går var jeg og spiste på en restaurant her i Berlin kalt Nocti Vagus. Der kan man ikke se noen ting, og det var litt av en opplevelse. Det var virkelig helt helt mørkt der inne! Alle kelnerne og servitørene er blinde, men det merker man ikke - for det er man selv også. De sier mye om hvordan de andre sansene reagerer når man mister synet - og da vi bestilte sa vi bare ifra om de tingene vi ikke likte - derfra måtte vi gjette oss frem til hva vi fikk. Snakker om å leke med maten!

Av det jeg velger å kalle åpenbare grunner har jeg derfor ingen bilder av herligheten, men det kan anbefales dersom man har lyst til å prøve noe helt nytt. Sånn rent bortsett fra at det er ganske mye dyrere å spise der enn alle andre steder jeg har spist i hele denne byen. Noe som jo fortsatt er billigere enn å spise ute i Norge. At jeg ikke tenkte på å studere i utlandet for lenge siden er et uoppklart mysterium. 

Paper Lions - Travelling




Hvis du vil lese mer om restauranten kan du trykke her


__________




2 comments:

Sara said...

ER de blinde eller er de det fordi det ikke er lys der? Uansett høres det ut som det er verdt et besøk. Og bloggen din sørget for at jeg fant en ny veldig fin sang, nemlig the tallest man on earth - the dreamer som var relatert etter sangen du hadde putta inn her

Karen Marie said...

De ER blinde :) i alle fall han som serverte oss, for han fulgte oss ut i lyset igjen etterpå, og da så han heller ingenting.

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten