Saturday, July 24, 2010

Å være en av dem om ikke kan gå ut om sommeren...

Alle liker sommeren.
Alle vil ut og slikke sol om sommeren.
Alle ligger i gresset og slapper av om sommeren.

men ikke jeg - for jeg ligger inne og klør meg i øynene i timesvis og får ikke sove om natten - hvis jeg så mye som tenker på å legge meg ned i gresset.  Det er utrolig frustrerende å være den som ikke kan være med, på grunn av noe ingen forstår, med mindre de har det på samme måten selv. Det går helt fint å være på jobb, det er ikke noe problem å fungere, det er alt det kjekke man gjør om sommeren som ender i smertefulle timer i etterkant. Man skal kanskje ikke spøke med allergier, men det går ikke an å komme seg gjennom disse dagene uten litt galgenhumor. Det er grunnen til at jeg har funnet frem denne lille listen jeg laget for noen år siden:

Fordeler med pollenallergi:
- man kan sove så lenge man vil uten dårlig samvittighet
- allergimedisin gjør at man fortere blir i ..godt humør.. på byen
- selv det at det blir høst er en positiv ting
- man får mye tid til å ligge og se på kjæresten sin i senga
- man trenger ikke bekymre seg for bikinisesongen, for man skal være inne uansett
- folk syntes du ser godt ut hvis du ikke har rennende øyne
- hvis man ikke har lyst til å gjøre noe, trenger man ikke finne på en unnskyldning, for hei, man kunne ikke blitt med om man ville heller..
- man får sett masse filmer man burde ha sett for lengst
- man kan lese gode bøker
- det er lov å reise til syden selv om det er varmt hjemme
- å klø seg i øynene blir like deilig som en dag på spa
- man kan spise masse trøstemat uten at noen sier noe
- man har til enhver tid oversikt over alt som skjer i verden
- man har tid til å finne nye kanaler på TVen man ikke visste man hadde
- kontakter gjenopptas på facebook
- derfor er det også alltid nye notifications når man logger seg inn
- man kan se alle de gode filmene som kommer på kino som alle andre går glipp av


________

3 comments:

Peder said...

Se der ja, skal benytte meg av en del av de grunnene kjenner jeg.

Sara said...

haha second that!

Karen Marie said...

amen!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten