Monday, June 18, 2012

Min nye oppdagelse - og karenlogikk satt i system

Det er ingenting som får meg til å bruke så mye penger som når noe er på tilbud. For hvor mye penger føler man ikke at man sparer da, hæ? Når ting er på tilbud, da handler jeg ikke bare det jeg kommer til å trenge uansett og sparer penger på det, jeg handler litt nye ting også, for å prøve dem - og kanskje det viser seg at jeg helt uten å merke det sparte mye mer, fordi det viste seg å være nyttig det også. 

Karen-logikk på sitt beste med andre ord. Det har en 90% feilmargin omtrent, men noen ganger ender jeg opp med skikkelige røverkjøp også. Sånn som jeg gjorde forrige uke. Forrige fredag var det nemlig konkurssalg på en av "alt-mulig-apotek-sminke-tannbørste"butikkene her nede, og folk var helt gærne. Jeg foretrekker å si folk og ikke vi, fordi det da kan implementere for noen at jeg oppførte meg helt normalt og bare så på de andre menneskene som var gale. Det er vel omtrent 90% feil der også. I alle fall da, det var skikkelig sånne amerikansk kjøpesentersalg tendenser der, alle kastet seg over absolutt alt og sparte 30% på merkelige ting de ikke trengte. Og blant tingene jeg ikke visste at jeg trengte - men i etterkant jo har innsett at jeg alltid har hatt bruk for var disse:



Såler til å feste bak hælen på skoene! Herregud så fantastisk. Jeg har aldri rene sånne halve sokker når jeg vil gå med ballerina sko, eller converse, eller hva det nå enn skulle være - så jeg har alltid hatt et enormt forbruk av gnagesårplaster i stedet. Vel: aldri mer. Etter å ha oppdaget hvor fantastisk den pakken jeg kjøpte på salg var, gikk jeg tilbake til en annen butikk og kjøpte flere i dag. Det viste seg at de hadde 20% avslag på dem de også, så da kjøpte jeg noen ekstra sånn i tilfelle - og sparte enda mer.

Hva gir du meg?
Løp og kjøp


_________________



No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten