Sunday, February 17, 2013

På gårdsbesøk i Assam


Denne uken har jeg vært ute og reist igjen, denne gangen til Assam, en av statene i Nord Øst India. Staten er en av delstatene turister blir anbefalt å holde seg unna på grunn av mye terrorisme den siste tiden, men jeg hadde godt reisefølge og reiste likevel. En tur jeg er fantastisk glad for å ha fått med meg. 

Jeg reiste med Manbir i klassen min, og fikk bo med familien hans på den aller første indiske gården jeg har besøkt. Det var kjempe stilig å se! Risåkre, palmer, trær fyllt med all mulig slags frukt, husdyr, hjemmelaget mat.. Det er rart hvordan gårder kan være akkurat det samme, men likevel så annerledes her enn hjemme... 



Små drageløpere


Mh! Frukt, rett utenfor døren

Manbir og søskenbarna hans:

På piknik i naturen med hele familien:

Søstern og den yngste fettern: Søstern ble senere med oss på oppdagelsesferd videre i India også

Ute på tur kom vi til dette skiltet, med en tydelig advarsel om hva broen tåler. Men en bil veier jo uansett mindre enn ni tonn, og dette var hovedveien i området, ikke sant? Så da er det ingen grunn til å være bekymret. Eller? Vel.. broen så ut som dette: 


Vær så god og kjør...


Hjemme hos Manbir:, ser det ikke koselig ut? 



Etter noen dager hjemme, dro vi videre på safari, det skal dere få se bilder av litt senere, så det er bare å vente og se. 


_____________



1 comment:

Sara said...

tenk så mye kult du opplever! og tenk så misunnelig jeg er!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten