Thursday, February 17, 2011

Herlige Næringslivsdagen

I dag ble Næringslivsdagen ved BI Stavanger arrangert, og før jeg sier noe annet, må jeg få si at dette var en braksuksess! Det er lenge siden jeg har sett så mange mennesker på skolen, ledd så mye - og blitt så inspirert på en og samme dag. Formålet med dagen er at studentene på BI skal få en smakebit på hva næringslivet i Stavanger har å by på - i en setting der man har det kjekt og får muligheten til å bli kjent med aktørene der ute.

Dagen blir arrangert av studentene som går på BI - gjennom næringslivskomiteen - og jeg kjente jeg ble utrolig stolt av å være student ved BI Stavanger i dag. Dette er noe av det NLD Stavanger inneholdt i år:

Kjempe mange spennende bedrifter - alle på jakt etter nye arbeidstakere. Det passet jo meg perfekt, siden jeg blir ferdig med bacheloren nå denne våren. Forhåpentligvis.

Noen av bedriftene som holdt stand var Ernst and Young, DnB Nor, Optium, Subsea7, Eiendomsmegler1 og GE Money Bank. Og det var bare noen av dem! Til sammen må det ha vært over 20 ulike stands inne i aulaen på BI.

Mange, mange engasjerte og spente studenter! Selv stod jeg på stand for BIS Sentralstyret, sammen med Stian og Kristoffer. Landsmøtet er jo om to måneder, og BIS har nå landstournè for å rekruttere neste års styre.

Kjempe flinke og interessante foredragsholdere: blant annet dem en fra ledelsen i Accenture, lederen av Rogaland Eiendomsmeglerforening, styrelederen i Acta, Jan Fredrik Karlsen og gründeren bak JustMoosing


Og kanskje det aller beste: en helt fantastisk konferensier!

Konferensieren var som du kanskje ser på bildet: Håvard Lilleheie. En mann jeg kommer til å anbefale til et hvert seminar og arrangement fra nå av. Han var kjempe morsom, og hadde tydeligvis gjort en grundig research av alle som skulle frem og snakke. Kjempe flink!

I tillegg kom han rett fra gårdsdagens innspilling av Manshow, med en hårfarge fra helvete. Det visste han, og han var forberedet på å shave hele manken før NLD var over. Derfor fikk flere og flere studenter lov å barbere en stripe av den stadig mer synlige skallen hans, mens de filmet til neste TV2-sending. Jeg fikk også prøve - så det er ikke umulig at det dukker opp et lysglimt av meg på Manshow denne uken! Må nesten få noen til å ta det opp, siden jeg jo reiser i morgen tidlig.
  
Alt i alt var altså arrangementet en kjempesuksess, det satt standarden for hva vi skal klare på BI fremover for å si det sånn. Ingen annen vei enn fremover nå! Vi er tross alt morgendagens ledere, er vi ikke?


__________


1 comment:

Sara said...

høres utrolig bra ut! karrieredagen vår er noe mindre, men fortsatt ganske stas :) GOD TUR snupp, og LYKKE TIL! :D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten