Tuesday, March 27, 2012

Hjemmelaget tapas: Ovnsbakt Chevre

Jeg elsker det når noe som ser fancy ut og smaker godt viser seg å være enkelt å lage. Ovnsbakt chevre for eksempel er kanskje noe av det aller beste jeg har smakt når jeg har spist tapas på restaurant, og i kveld har vi rett og slett knekket koden og laget det selv.

Slike statshemmeligheter som dette har jeg selvsagt ikke noe imot å skrive ned og dele med alle jeg er glad i, eller i alle fall de jeg er glad i som i tillegg leser bloggen min. La meg presentere: *dam ta dam*

Ovnsbakt Chevre med honning og lime


 Det du trenger er:
- Chevre (geitost, selges i vanlige OK utstyrte butikker)
- Honning
- Raspet limeskall

- Ildfast form, eller aluminiumsfolie


Det du gjør er:
1. Sett ovnen på 200 grader
2. Del opp osten i slike biter som du liker best
    - det kan være tynne skiver, eller en stor tykk bit - alt fungerer
3. Legg dette oppi formen du skal bruke, eller på et stykke alumuiniumsfolie
   -  det skal ikke pakkes inn i folien, det er bare for at det skal ha noe å ligge på
4. Bruk en teskje for å la honningen renne over osten
5. Strø limeskallet over
   - eventuelt kan du blande dette inn i honningen, det er veldig godt
6. Sett herligheten inn i ovnen
7. La det stå der til osten er smeltet


 
Dette smaker også utrolig godt med ristede nøtter, eller angivelig på toppen av en ristet brødskive.

Bon appetit!


___________

3 comments:

Sara said...

bildene får meg til å få skikkelig lyst på chevre selv om jeg vet jeg ikke liker det! :) NAM!

Karen Marie said...

Hehe, har du prøvd det varmt da? :)

Sara said...

nei, men jeg har prøvd brie varmt, og det hjalp ikke noe særlig :P

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten