Thursday, March 08, 2012

Hva er det egentlig du holder på med for tiden?

Det er ferie, og i tradisjon tro gjør jeg derfor egentlig minst mulig. men... Samtidig som dette er den siste ferien jeg har på.... Halvannet år, er det også den siste muligheten jeg har til å jobbe inn litt ekstra penger til jeg flytter til India. Derfor jobber jeg derfor en del, mens jeg bor hjemme hos mamma og pappa på østlandet. Jobbingen skjer på barneskolen jeg gikk på da jeg var liten, og så langt har jeg vært heimkunnskapslærer og jobbet på SFO. Jeg har med andre ord blit -skikkelig- god på å lage kyllingsalat og legobriller. Herregud så skjønne unger kan være. Det er slitsomt, men de er utrolig skjønne.

Mens jeg har vært hjemme har jeg også rukket å hilse på mange gamle kjente, og jeg har lest en tredjedel av Shantaram. Det er en bok som blant annet handler om å bo i Mumbai, et tema jeg jo er litt interessert i for tiden. Uten at jeg helt vet hvorfor liksom. Jeg er igjen like amazed av det at leselysten bare treffer meg med et smell det sekundet jeg har fullført semesterets siste eksamen. Hvor blir det av evnen til å lese 150 sider på en kveld når jeg skal prestere?

Ellers har jeg fått besøk av mopsen Leif igjen, noe som er utrolig hyggelig. Herregud som jeg savner det firbente nurket når jeg er i Berlin. Det er egentlig når jeg har ham her at jeg forstår at morgenet mitt ligger langt inne i benmargen min et sted. Langt inne et sted da, godt fortrengt av reisetrangen min. Og godt er det, for trist som det er - så er det jo ikke min hund lenger.



Jo, også har jeg fått meg ny hobby: svare på spørsmål om utenlandsstudier på mail. Jeg får masse mail om motivasjonsbrev, søknader, tester og Berlin. Kjempe morsomt! Stort sett kommer mailene som et resultat av at folk har LEST BLOGGEN MIN. Og det skal jeg rett og slett si, at det syntes jeg er ganske stas. Slike mailer er hjertelig velkommen, selv om jeg håper jeg ikke blir tolket som fasiten av noen da...

Det var denne gangens update, så nå vet dere hva som skjer. Hvis du er på Østlandet må du gjerne si ifra, så er jeg defintivt interessert i å utveksle klemmer og lignende.



______________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten