Sunday, March 20, 2011

Næringslivsdagen i Nydalen

En av de aller beste tingene med å være engasjert i BIS, er at jeg får se hvordan alle de andre BI-skolene har sine arrangementer. Rett før helgen var jeg på Næringslivsdagene i Nydalen - det samme arrangementet som vi hadde i Stavanger i februar - men med en målgruppe av studenter som kanskje var 100 ganger så stor. Foredragene ble holdt av blant annet Atle Brynestad, Jonas Gahr Støre, Erna Solberg og Christian Ringnes.

Jeg var mektig imponert av det programmet allerede på forhånd, men da jeg gikk inn på BI og så alle de rosa ballongene, trodde jeg jeg skulle dø av misunnelse på de som går der. BI Nydalen er et imponerende bygg, og det så plutselig helt fantastisk ut der nå. Fy søren for en jobb det må ha vært å henge opp alle!


I løpet av dagene ble det også arrangert to debatter, der det ble debattert late studenter i den ene, mens den andre handlet om situasjonen i Japan. Jeg deltok på begge selvfølgelig, som den nerden jeg nå en gang er, og det var utrolig kjekt! Under den første debatten ble jeg til og med bedt om å stille spørsmål. Vet nå ikke helt hvor godt jeg rodde meg ut av akkurat det, men den timen den varte gikk i alle fall kjempe fort. Den timen debatten varte altså, ikke spørsmålet.


Japan-debatten ble sendt direkte på NRK, og ja mamma; jeg var på TV! Herlig! Bare som publikummer altså, men det var faktisk opp til flere som sendte melding og lurte på om det var meg. Snakker om 15 sekunder som kjendis, hæ? Neida, det var utrolig spennende å høre mer om hva som egentlig skjer der borte. Selv om jeg har slukt det jeg har funnet i avisene, var det veldig kjekt å høre hvordan både myndighetene og ulike hjelpeorganisasjoner egentlig ser på situasjonen. Det som skjer der borte er jo helt forferdelig, men samtidig er det så rart å sitte her i Norge å bare lese de sensasjonene nettavisene plukker opp. At de alltid blåser alle katastrofer opp til det ultimate, gjør at jeg nesten blir litt apatisk til det de skriver og de fæle bildene som vises.


Under begge disse debattene trakk arrangørene ut vinnere av en iPad. Jeg hadde ikke store forhåpningene i den trekningen kan du si, siden jeg ikke har vunnet noe mer i noe slikt enn 25 kroner på flaxlodd siden jeg var åtte. Så da de plutselig leste opp nummeret mitt under den andre debatten trodde jeg jeg skulle klappe sammen. Jeg har rett og slett blitt den stolte - fremtidige - eier av en iPad 2. Den må bare komme i butikken først. Snakker om å ordne seg rett før jeg skal avgårde og ta master. Jeg har ikke helt skjønt hva man bruker den til ennå, men jeg har alltid hatt likt at man kan laste ned pensumbøker på den og lese på kafe. Og at man kan se super intellektuell ut mens man leser nettaviser på flyplassen. Meg og Trygve Lund liksom.


I den glade lykkerus gikk turen videre til BI Kroa, eller Shnas som den heter i Nydalen. Der kostet alt man ville ha i baren 25 kroner, og av åpenbare grunner kommer det derfor ikke til å bli lagt ut bilder derfra. I tillegg til lykkerusen over at uflaksen min er over kjente jeg plutselig alle. God stemning!




Jeg har vunnet en iPad jeg rett og slett....
Noen som vil spille angry bird med meg?

______________

2 comments:

Linn Therese said...

Jeg vil også være heldig. Lucky you:)

Thomas said...

Vunnet iPad??? Ikke feil! :D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten