Saturday, July 14, 2012

Siste eksamen i Berlin? Overstått

Klokken 11.00 i går var det offisielt: den aller siste eksamenen her i Berlin er overstått (forhåpentligvis vel og merke, vi fikk jo ikke vite om vi bestod). Så da var det bare en ting å gjøre: feire! Før vi var en meter utenfor skolebygningen ble champagneflaskene tatt frem, og skålingen kunne sette i gang.  

Etter det som har føltes som verdens lengste eksamensperiode har vi altså levert inn seks innleveringer, holdt fem presentasjoner, hatt en skriftlig og en muntlig eksamen. Og alle er nå overstått. Fy søren så deilig! 




Stemningen var med andre ord relativt  høy i går, og på kvelden samlet vi oss for å spise god mat og drikke god drikke og slikt som hører til. Og hva var  vel mer passende enn å møtes på indisk restaurant? Vi var så mange som bestilte all mulig slags mat - at kokken angivelig fikk sammenbrudd på kjøkkenet. Det syntes jeg liksom sier sitt om hvor kjekt vi hadde det.  






Det er helt rart at dette året i Berlin allerede er over. Shit, skal tiden komme til å gå så fort fremover også? Selv om det har vært mye som har foregått dette året, og mye av det har vært ganske stressende til tider, kjenner jeg nå at jeg gjerne skulle hatt litt mer tid her. Allerede på mandag skal jeg altså flytte alle sakene mine hjem til Norge, før kofferten pakkes om der til avreisen til India. 

Herremann, som jeg gleder meg! Men først; en skikkelig brakavslutning på livet i Berlin resten av denne helgen. 


_______________






No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten