Monday, September 07, 2009

Fornyelse uten mening?


Dette året syntes jeg det er mange bedrifter som har byttet logo uten egentlig å få noe bedre. Hva skjer med pokemonlogoen til Posten? Den sammenkrøllede nye versjonen til Polly, og hva i all verden har egentlig Rimi tenkt på? Alle logoene var kjempe fine fra før, men neida...

Noen ganger forstår jeg ikke hvorfor merker som folk allerede kjenner og er glade i må forandres. Det må da gå an å finne andre måter å minne kundene på at bedriftene og produktene fortsatt finnes?

Åh, jeg kjenner jeg gleder meg til å kunne jobbe med ting som dette altså, gi meg to år, så er jeg der og forteller bedrifter det som det er :)














2 comments:

Peder said...

Som industridesigner av grad kan jeg ikke annet enn å legge til en liten kommentar for kommentarens skyld på dette innlegget ;) Jeg er veldig enig med deg i at å bytte logo kun for en fornyelse av butikkens "stempel" ikke alltid virker som en lønnsom måte å tiltrekke seg flere evt. nye kunder på.

Ta f.eks. posten som du var inne på; Posthornet var kanskje den logoen i norsk historie som var best innarbeidet hos gode nordmenn. Det å fornye denne logoen ved at bedriften må skifte ut alle logoer over hele landet, male postbilene, kjøpe nye klær til de ansatte osv. er ikke bare idiotisk, men vanvittig dyrt. Godt det er staten som finansierer dette (med staten mener jeg selvfølgelig deg og meg som betaler skatter og avgifter).

På en annen side: RIMI-logoen som du har bilde av, var jeg også misfornøyd med i starten, men nå har den faktisk begynt å få oppholdstillatelse inni hodet mitt. Særlig etter at butikken fikk et løft innvendig.

Dermed kan det faktisk lønne seg med et logo-skift og fornying, men mest sannsynlig dersom logoen i utgangspunktet ikke er noe folkekjært symbol.


Ble litt lang denne kommentaren, men det er min første, så da er det jo bare å gi så det svir!

Karen Marie said...

hehe, litt av en lengde ja! IMPONERT! hehe.. jo, rimi har kanskje en tanke bak, men jeg er nå ganske skeptisk ennå..

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten