Sunday, September 06, 2009

Livet på budsjett


Fra og med 1.september har jeg og Morten satt oss selv på strengt budsjett med mål om å spare minst 2000 kroner hver i måneden frem til jul. Hva vi sparer til er litt uvisst ennå, men hvis vi klarer dette, er jo ikke en ferietur langt unna neste sommer heller. Til nå har jeg ikke vært kjempe flink, annet enn at jeg faktisk har vært ganske god til å gå forbi butikkvinduer denne uken.

Mens vi er på budsjett er jo målet å leve ganske bra, spise sunn og god mat, og vi skal kunne kose oss likevel. Vi har regnet på det, og funnet ut at det er jo mulig, det må bare kuttes ned på diverse kafe, byturer og kinobesøk.

Så utover høsten, skal dere ikke se vekk fra at det kommer noen gode sparetips, og innside stønn når salget starter igjen. Første tips, er middagen vi laget på fredag. Noe av det koseligste jeg vet er å lage mat sammen med andre. Selv om jeg kanskje ikke er så flink, og selv om det ikke høres kjempe spennende ut sånn på en fredag kan jeg nesten ikke ha det hyggeligere med andre enn når jeg står og kutter opp paprika eller steker noe i stekepannen. Her kommer dagens hit:
Kyllingwok med sursøtsaus:

Dette trenger man:

3 kyllingfileter (14,90 pr stykk på Kiwi)
1 pose nudler (3,90)
1 Uncle Benz ferdig sur-søt saus (36,50)
ca 100 gram Cashew nøtter
Diverse annen saus fra kjøleskapet så man kan blande sin egen miks
(barbeque saus, chilli saus eller lignende)

Så er det bare å blande i de grønnsakene man liker, dette brukte vi
1 boks med minimais (7,90)
1 boks oppskjært bambus (5,90)
1 paprika (7,50)
1 pose gulrøtter (11,90)
1/2 rød løk (4,90)
1/2 blomkål (6,90)


Når man skal lage ting med mye grønt, lønner det seg å handle på Kiwi herfra, for de har kuttet 12% av prisen i dette mumsstuntet sitt. Samtidig har de godhelg tilbud hver helg, så denne gangen ble det kylling i woken, sunt og kjempe godt!


Til sammen brukte vi altså 130 kroner, men da fikk vi masse god mat, og rester nok til å bli mette dagen etter :)









No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten