Tuesday, September 15, 2009

Rødt igjen..

Stort sett har jeg blitt spurt om en ting av alle jeg har møtt i dag: "Er du fornøyd med valget da?". Også ler folk litt sånn ".. hehe.." Tror det er sånn fotballsupportere må ha det når laget deres taper. Selvfølgelig er jeg ikke fornøyd med valget. Jeg håpet jo på Bondevik 3, uten Bondevik. Men hva skal jeg si? Jeg er jo veldig fornøyd med at det ikke ble FrP og Høyre samtidig.

Det er ikke mye å si på valget. Jeg tror nok høyresiden skuslet seg vekk på ikke å lage et skikkelig alternativ, men jeg syntes det egentlig var riktig ikke å gjøre det. For man skal jo egentlig stemme på partiet man støtter, ikke stemme i redsel for noe annet. Enda verre er det med alle de som ikke stemte i dette landet.

Jeg forstår ikke hva som kan ha skjedd, når så mange lar være å stemme. Eller, på en måte forstår jeg det. Det føles litt maktesløst å sitte der med den ene lille stemmen, når man ikke alltid engang forstår hva forskjellene egentlig kan bli. For meg er det verdt det likevel når jeg tenker at jeg er med på noe som er mye større enn meg selv. Dessuten kan det fort snu seg imot en dersom en lar være. Jeg ville aldri akseptert ikke å ha en mulighet til å påvirke hva skattepengene mine ble brukt til. Det er greit at jeg ikke fikk viljen min denne gangen, men jeg har i alle fall gjort mitt.


----
Det kommer forresten bilder fra bursdagen min så fort jeg får kortleseren min til å fungere igjen ;)

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten