Thursday, January 12, 2012

2011 - året da alt skjedde #2

Som sagt, lurte jeg lenge på om jeg skulle lage et oppsummeringsinnlegg over fjoråret. Det skjedde mange fantastiske ting ifjor, men det var ting som ikke var så fantastiske også. Det er egentlig disse tingene som gjorde mest inntrykk på meg ifjor, men når alt kommer til alt har vi kommet igjennom det alle sammen.
Det er sammensetningen av året som gikk som har gjort det til et tross alt ganske så fantastisk år, og jeg vet jeg setter mer pris på alt nå, enn jeg gjord før. Alt som skjer, og alle som ennå er her sammen med meg.Under finner du andre halvdel av mitt 2011, nyt det om du kan.

Sommeren ble stort sett tilbragt på jobb på Eidsvollsbygningen. Der hadde jeg det fantastisk gøy som alltid, og dagene fløy forbi.


Så en sen kveld - så utrolig sent på kvelden- fikk jeg vite at alle i familien min og en av mine aller beste venner fortsatt var i live. Jeg har aldri vært så lettet i hele mitt liv, samtidig tok det ikke lange stunden før lettelsen gikk over i forferdelse da vi forstod omfanget av hva som hadde skjedd.

Nok en del av det å jobbe på et så fantastisk sted som Eidsvollbygningen var at vi fikk fri de siste timene den neste mandagen, og fikk ta del i roseseremonien i Oslo sammen med et enormt antall andre mennesker. Jeg vet ikke om jeg har takket deg skikkelig for at du passet på meg den dagen Stian. Talene og ordene som ble sagt den kvelden vil alltid være med meg, spesielt kommer ordene til kronprinsen til å følge med meg hvor enn vi går.


En måned senere var jeg med ut på Utøya, og fikk se med egne øyne hva som hadde skjedd der ute. Jeg.kommer.aldri.til.å.glemme.den.dagen.heller


På merkelig vis går liksom verden likevel, og en av de tingene som lyste opp dagene  den tiden der, var at Nina inviterte meg til London. Fantastisk tur om jeg får si det selv.


Og rundt neste sving kom meldingen om at jeg hadde kommet inn på masteren i Berlin. Herlig! Jeg rakk noen siste gode blåser med fantastiske mennesker også:


Og like etterpå hadde jeg nøklene til en fantastisk leilighet i hånden, og det nye livet kunne begynne:

Jeg har blitt kjent med så utrolig mange kjekke mennesker!

Og fått besøk av enda flere. Det er så kjekt å få besøk her nede, jeg er så stolt av å vise frem alt jeg har fått til og alle jeg har blitt kjent med!

I tillegg til å vise frem hvor gale og morsomme alle vennene mine er - og derfor blir jo jeg det innimellom også da. Det er bare miljø selvfølgelig, jeg ekke sånn egentlig. Tror jeg...

En helg i slutten av oktober gikk turen tilbake til BI Stavanger, der jeg fikk det endelige vitnemålet mitt fra bacheloren. Et anstedig resultat vil jeg si jeg fikk også.

Etter det har det gått veldig mye i flittig student takter, det også sammen med gode venner:
Så godt som alle som går på samme linjen som meg. Vi er to spesialiseringer samlet på bildet her, halve uken er vi alle sammen, og den andre halvdelen er vi ca 18 studenter.

Den ene roomien min er fantastisk flink og kulturell. Så flink er hun faktisk, at er en av åtte studenter som studerer orgel-musikk på heltid i Berlin. Slikt blir det konsertopplevelser av, og jeg elsker det!

Julen nærmet seg, og vi feiret jul på tysk like før turen gikk hjem.


Og med meg hjem fikk jeg med meg fire asiatiske studenter som går i klassen min. I etterkant vil jeg si at mye tyder på at de likte seg i Norge:


Der fikk de blant annet være med oss og feire julaften, hente og pynte juletre, i tillegg til å gjøre obligatorisk sight-seeing i Oslo by - og å leke seg i snøen. To av dem hadde aldri sett snø før, så Norge solgte seg ganske lett inn i deres hjerter tror jeg.


I tillegg satt vi av en hel ettermiddag til å lage asiatisk mat. Hjemme kan vi nå (tror jeg) lage indisk og kinesisk mat på bestillling. Ikke verst, eller hva?



Dette var altså noen av årets høydepunkter. Jeg tror jeg har klart å sette ord og bilder på det meste av det som har skjedd. Det er mange ting som dessverre ikke fikk plass, men de som savner et bilde eller to, skal vite at de ikke er glemt av den grunn. Året går definitivt aldri i glemmeboken, på godt og vondt vil jeg si - men heldigvis aller mest på godt. 


____________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten