Tuesday, January 24, 2012

Back in Berlin

Etter ganske så nærme en hel uke i Stavanger har jeg nå dumpet ned på kjøkkenet i Berlin igjen. Det er en uke til neste eksamen, og jeg er skikkelig klar for å sette igang med lesingen igjen. I dag fikk jeg nemlig vite at presentasjonseksamenen vi hadde forrige onsdag gikk bedre enn best. Eller, i alle fall skikkelig bra da. Slikt blir man motivert av! Snakker.

Og motivasjon kommer godt med i de dagene som følger tror jeg, innen 16.februar skal det leveres to innleveringer, vi har to presentasjoner til og den aller mest omfattende muntlige eksamenen jeg noen gang har hatt er lagt til slutt for å runde av det hele. Takk gud for at det er feire etter det! Flere har spurt meg hvordan i all verden det kan være så utrolig mange eksamener å gjennomføre, når jeg bare tar fire fag. Jo, det skal jeg fortelle dere: det er fordi vi har tre eller fire vurderinger i hvert av fagene. Med andre ord er det skikkelig bra at det gikk skikkelig bra på presentasjonen forrige uke, men det skal gå like bra på muntlig eksamen, skriftlig eksamen og innleveringene i det faget før man har en så god karakter på vitnemålet sitt. Man som i.. antageligvis ikke meg tror jeg. 

Ellers er det mange andre grunner til å bli motivert også: som lange samtaler i gangen med romkameratene mine, at ferien som kommer 16.februar varer i nesten syv uker og at jeg har verdens beste venner. Så vidt jeg vet da, til nå har jeg jo bare bodd i Norge og Tyskland - meeen, wait for it: Det ser ut som om det også kommer til å endre seg om ikke så alt for lenge. Jeg skal nemlig kanskje flytte videre til India i august. Sykt, eller hva?

Mer om det kommer senere, når jeg vet mer om den saken.
Nyt livet imens, det skal i alle fall jeg.


___________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten