Monday, January 09, 2012

Happiness, and such as...

Karen presenterer: en god porsjon med diverse randomness

"Ingen trenger ferie mer enn en som nettopp har hatt en" leste jeg i en facebookstatus i går. Herregud, så riktig det er. Juleferien fløy forbi i år, og på et eller annet vis er det nesten midten av januar allerede. Jeg trives veldig godt her nede, men det er veldig uvant å skulle ha eksamensperioden nå rett etter ferien. Det er så hardt å komme skikkelig igang igjen  og det blir bare færre og færre dager igjen til min første tyske marathon-eksamensperiode.

Samtidig som eksamnene nærmer seg, begynner dagene i Berlin å føles som hverdager. Det er rart å kjenne på at livet mitt faktisk er i et helt annet land nå. Rart på en fin måte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men i begynnelsen føltes det litt som om jeg var på ferie, nå kjennes det mer ut sjom om jeg er hjemme. Også begynner jeg jo å vite hva jeg skal svare når folk snakker til meg på tysk!

Jeg lastet ned Wordfeud i julen, og har spilt uendelig mange runder med masse folk jeg egentlig ikke har snakket med på en evighet. Kjempe gøy! Noen ganger dukker det opp ord jeg lurer på om jeg kan lese mer ut av enn bare poengene, jeg håper kanskje jeg hadde rett i den ene runden...?
(Vi kan forresten spille du og jeg hvis du vil, Karenmie heter jeg, søk meg opp ;)




Tyskere er gærne. I går var jeg på en treningstime kalt Body Attack. Timen var ganske så intens, såpass intens at en dame besvimte midt i timen. Da la de henne på ryggen ved siden av timen, og fem minutter senere var hun med og trente igjen. Tyskere er skikkelig gærne.


Jeg har også lært, at hvis du var ute på byen til halv syv om morgenen, da har du ikke god nok balanse klokken fire på ettermiddagen til å gjennomføre en og en halv time med Yoga.


Dette året hadde jeg den mest behagelige nyttårsfeiringen jeg har hatt tror jeg. Fire gode venner, vin, nesten ingenting fyrverkeri og en god sofa. Åh, jeg savner vennene mine masse her nede.

Men det kan man jo kanskje klare å gjøre noe med, for både Norwegian og SAS har lagt ut mange billige billetter nå. HINT



Jeg vet jeg er teit, men jeg gruer meg skikkelig til Valentines Day i år. Det blir den første gangen på kjempe lenge at jeg er singel, og jeg elsker jo egentlig Valentines Day. Forslag til hva som kan gjøres med akkurat det taes imot med takk. Se gjerne forrige punkt.



Jeg kjenner hun som er på alle reklameplakatene på alle bussholdeplassene i hele Stavanger. Hun heter Kamilla og er skikkelig pen.


Rett før jeg begynte å skrive dette, fullførte jeg og en til i klassen en gruppeinnleveringseksamen som ikke skal leveres før om flere uker. Veldig fornøyd med den ja.




Euroen er lav, og det er januarsalg i Berlin som alle andre steder. Jeg handlet treningsklær for en respektabel formue og fikk lange blikk fra mannen i butikken da jeg drasset med meg alle treningsbuksene og toppene de hadde i XS, S og M inn i prøverommet. De tjente gode penger da, til slutt. Ah, jeg elsker å shoppe treningstøy - det føles som om det er fornuftig nesten uansett hvor mange penger man bruker. Nesten. Jeg kunne antageligvis lagt igjen litt fler av de tskjortene i butikken.



Kanskje det hadde holdt å komme ut av Zara med bare to handleposer også.



Jeg har studiefri i over en måned fra slutten av februar. Da skal jeg hjem til Norge og jobbe, treffe alle menneskene jeg liker som bor der, og kanskje reise litt. Jeg savner å reise. Det kan jeg gjøre da, for jeg har funnet en som vil leie leiligheten min i hele mars for hele leiesummen. Hallo, gratis penger. På en måte.




Vel, jeg trodde grunnen til at jeg ikke har blogget på en stund, var fordi jeg ikke hadde noe å si. Det hadde jeg visst, så vi får vel heller se da, hva det blir til.



________________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten