Wednesday, February 08, 2012

En liten bit av norsk historie

I dag fikk jeg kanskje den kuleste overraskelsespresenten jeg noen gang har fått i mitt liv. Moren til en av dem jeg bor med fant et gammelt smykke innerst i skuffen sin, og skulle til å kaste det da noen tenkte på meg. Selv om armbåndet nå har vært i Tyskland i lengre tid er det nemlig laget av eldgamle tiøringer fra Norge. Den eldste mynten i armbåndet er fra 1925 - altså er  deler av dette smykket hele 87 år gammelt. Tenk på all historien disse myntene har vært en del av!



Grunnen til at armbåndet skulle kastes, er at en del av festet er ødelagt og det må antageligvis en gullsmed til for å reparere det. En ganske så liten pris å betale spør du meg, og jeg syntes rett og slett det er ganske stas å kunne legge dette til i smykkesamlingen min:




____________


1 comment:

Lene said...

oi, så kult da. Du må jo aldri kvitte deg med det hvertfall, så gammelt og så mye historie bak det. fantastisk. En dag kan du selge det og bli rik, hehe:)

//takk for tipset. Jeg kan overkjøre med html, men det funket ikke med de kodene du skrev. Men er visst flere som har problemer med bloggspot. godt det ikke bare er meg:)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten