Tuesday, February 07, 2012

Mondays at Sausalitos

Ca annenhver mandag møtes vi på en mexikansk restaurant kalt Sausalitos. Ca fordi det noen ganger er litt for mye å gjøre på skolen til å tørre å dra ut, men når vi først drar -  da har vi det utrolig gøy. På mandager har de halv pris på hele matmenyen og det er happy hour på alle drinker frem til klokken åtte. Slikt er det lett å samle fattige studenter til.

Vi har det fantastisk kjekt sammen og i tillegg til dette er maten fantastisk god! Hver eneste gang bestiller jeg noe nytt, og alt smaker så godt at jeg vet på forhånd at jeg kommer til å bli fornøyd. Spesielt fordi menneskene som er med er så fantastiske. Jeg har kanskje nevnt det allerede?



Det å gå ut og spise i Berlin er ganske mye billigere enn hjemme i Norge, noe som gjør at jeg jo befinner meg ute en del mer enn jeg har vært vant til. Det blir en helt annen måte å være sosial på, og alle er utrolig fornøyde hver eneste gang vi drar dit. Mandag på restaurant er en herlig start på uken, og det er deilig å få ut litt frustrasjoner etter diverse kjipe test-scores, hangovers og andre inntrykk de siste ukene har hatt å by på.

I dag slo det meg at jeg virkelig begynner å trives skikkelig godt i Berlin. Det er så mange mennesker jeg ler godt med, deler gode historier med og virkelig gleder meg til å treffe igjen. Ikke bare merker jeg det fordi alle ser rart på meg av at jeg sitter og smiler for meg selv på metroen - bildene jeg finner når jeg kommer hjem er jo fulle av morro også:



 
Hvis du har lyst til å besøke restauranten mens du er i Berlin, finner du den i en av parallellgatene til Kurfürstendamm, like ved metrostasjonen Zoologischer garten. Det er bare å google Sausalitos Berlin. Og har du ikke plukket det opp ennå, så kan det altså anbefales.



________________



4 comments:

Maria said...

Kanskje vi skal gå der for en mexicansk middag når jeg forhåpentligvis kommer på besøk til deg i løpet av våren? :)

Karen Marie said...

Det kan vi definitivt fä til :) Gleder meg til besök allerede!

Lene said...

En bra start på uken å spise ute, og når det er så rimelig og happy hour så skjønner jeg godt at det tiltrekkes av studenter. Spennende med utdannelse i Berlin da. Jeg har vært der en gang men det er mange mange år siden nå. Ønsker deg en kjempe fin onsdag.

Karen Marie said...

Takk for det Lene, håper dagen din har vært fantastisk den også :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten