Friday, February 03, 2012

God morgen igjæn

Jeg fikk meg en ny PC nå i julen, og har derfor begynt å legge ulike filer fra gamledager inn i den nye. Det er mye rart som dukker opp, og jeg har sittet og lest helt tilbake til oppgavene jeg skrev på videregående. Herregud, så rart det er å se seg selv for lenge siden! For det er ikke meg på film jeg har sett, det er meg på bildene, det er ordene mine og det tingene jeg var opptatt av. Alt er her.

Noen ganger blir jeg spurt om hvorfor jeg skriver blogg. For min del er det ikke pengene, ikke at det er noen penger i det for min del heller, det er ikke promoteringen, det kan godt hende det er litt det at jeg liker tanken på at jeg kan styre hva andre har muligheten til å vite om meg - men min viktigste motivasjon er faktisk det at denne bloggen her gir meg et lite inntrykk av hvem jeg har vært også. Jeg har blogget siden folkehøyskolen. Som alle andre jeg kjenner har jeg ups and downs og det å se minner i form av ord og bilder er helt fantastisk kjekt når man er litt nede. I tillegg er det utrolig rart å se hva jeg bekymret meg for - for så å oppdage at det jo ordnet seg nesten absolutt alt sammen, bare det fikk litt tid.

Vi har uendelig mange ting vi kan bekymre oss for, bare vi tillater det. Er det en ting jeg passer på å lære mest av når jeg ser bakover, så er det at fremtiden stort sett er lysere enn vi frykter. Den er spennende, givende og stort sett veldig veldig annerledes enn vi forventer.





_________________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten