Thursday, April 26, 2012

På ekskursjon

Et stykke utenfor Berlin ligger en metrostasjon kalt Onkelt Toms Hütte. Siden jeg så det stoppestedet første gang har jeg hatt lyst til å dra dit, men absolutt alle har fortalt meg at det ikke er noe å se det. Vel, til slutt fikk jeg lurt meg med noen til å bli med å sjekke det ut - og de som advarte meg hadde jo selvsagt rett. Det er bare hus der.

Men gøy var det, og jeg har vært der!

Ta-daaa!

Ubeskrivelig godt reisefølge

Onkel Toms Hütte ligger i den delen av Berlin som tilhørte amerikanerne da Berlin ble delt etter krigen, og de ser man med en gang man kommer dit. Alle bygningene ser ut som amerikanske versjoner av funkishus, triste, grå og med masse planter rundt. Ellers kan de skimte til med to utekafeer, piggtrå og en biologisk sjappe med nøtter og te og slikt. Noen ganger kan sånne turer vise seg å avsløre hemmelige og spennende steder man ikke visste om, andre ganger kan det visst bare være til hjelp for å temme nysgjerrigheten for en stund. Og for ha det hyggelig da.



____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten