Sunday, April 29, 2012

På landsmøte med ANSA Tyskland

Noe av det første jeg gjorde da jeg fikk vite at jeg hadde kommet inn i Berlin, var å melde meg inn i ANSA (ANSA er en studentforening for norske studenter i utlandet). Siden det har jeg vært med på et par arrangementer her i Berlin - og denne helgen ble landsmøtet arrangert på den Nordiske ambassaden. Høres ganske fancy ut, eller hva? "Jeg må stå opp litt tidligere i morgen, jeg skal nemlig på møte på ambassaaaden". Jeg elsker jo sånne politiske diskusjoner og avstemninger, så der var jeg jo så klart å finne. Om jeg egentlig bidro med noe fornuftig vet jeg ikke, men kjekt var det i alle fall.

Det kan kanskje virke litt rart når man sitter i Norge og leser en blogg som skal til å "si" det jeg sier nå, men FY SØREN så deilig det er å henge med andre nordmenn i utlandet. Til daglig går jo all kommunikasjonen på engelsk eller tysk, og man lærer utrolig mye av det - men man kan bli innmari sliten også. Det å snakke norsk krever på en måte ingenting av en lenger, man kan bare åpne munnen, så har man de riktige formuleringene i seg. Om det egentlig er en positiv ting kan jo heller diskuteres, noen ganger kan det jo kanskje være greit at undertegnede er tvunget til å tenke seg om før det snakkes. Uansett, helgen er i ferd med å gå over. Den inneholdt mange nye kjente fjes, norsk allsang, en god del alkohol (på en god måte), utarbeidelse av arbeidsprogrammer, veldig veldig god mat og litt av dette:

"Og det stemmes..."

Lunsj i det fine været. Det var 32 grader ute i går! Sinnsykt deilig med lunsj på terassen for å si det mildt. (Og... digg med nye solbriller, hence innlegget under, investeringen har allerede blitt verdt det lizzom)

Steinbitfilet på Munchs hus - den eneste norske restauranten i Tyskland.

Og taler selvfølgelig. Intet møte med respekt for seg selv kommer unna damenes og herrenes tale, og gjerne flere andre også, dersom det faller seg naturlig.






_____________

Forresten:

Dersom du som leser dette har tenkt deg til utlandet for å studere noen gang, vil jeg anbefale deg å melde deg å sjekke ut ANSA sine nettsider. De kan nemlig hjelpe deg med ganske mye allerede i den fasen der du søker.

Og når du har kommet inn, så bli medlem.


_____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten