Friday, April 27, 2012

Utskeielsen...

I dag har jeg kjøpt mitt aller første par med forholdsvis dyre solbriller. Ray Bans sådan, eller "testen" som jeg liker å kalle dem. Jeg er nemlig helt ram på å rote bort tingene mine, så jeg er ganske spent på hvorvidt jeg egentlig klarer å beholde dem. Til nå har solbrillene jeg har kjøpt kostet ca. 50 kroner stykket, men jeg har siklet etter disse her siden første gangen jeg så dem. Derfor spesialbestilte optikeren her i Berlin dem til meg for to uker siden, og i dag var de klare.

Fine, eller hva?



Uansett, grunnen(e) til at jeg dedikerer et helt innlegg til disse er som følger:

1. Jeg syntes det er utrolig stas med nye solbriller..
2. Jeg prøver å rettferdig gjøre å ha brukt å mange penger på en dings.. og
3. Det er mye billigere å kjøpe sånne solbriller i Tyskland enn i Norge (tips til alle som reiser)

Grunn nummer to er nemlig fordi Ray Bans i Norge selges priset i euro i en kurs fra 10:1. Altså sparer man i underkant av 300 kroner på å kjøpe dem her, i alle fall i forhold til de butikkene jeg har sjekket hjemme. Ikke så mye kanskje, men jeg er jo allerede her, og det var defintivt nok til at shopoholikeren i meg rettferdiggjorde det. Så gjenstår det å se da, om jeg rekker å bruke dem mange nok ganger til at det lønner seg.

"Ta bilde av meg med brillene på da"

"Gjør det igjen"




_____________

4 comments:

Sara said...

jeg har tro på deg! jeg knekker solbriller med en gang, men de dyre parene jeg har passer jeg antagelig bedre på uten at jeg tenker over det, så de lever i beste velgående selv mange år etter at jeg fikk dem :)

Karen Marie said...

Da satser vi på at det funker sånn med mine også :) Hvilke fancy briller har du da?

Sara said...

chanel og bulgari :) jeg trodde lenge jeg hadde mistet chanelbrillene, men de hadde bare ferie mellom setene i bilen ;)

Karen Marie said...

Da vet vi Jo I alle fall at de ikke knekker I bilen :)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten