Monday, April 09, 2012

Schloss Charlottenburg

Ah, jeg elsker å bo i Berlin! Det er så utrolig mange forskjellige ting man kan gjøre her, jeg er sikker på at man kunne sett en ny turistattraksjon som etterlot et helt nytt innntrykk enn de andre hver eneste dag hele livet dersom man hadde villet det her. Alt fra å stå i 40 minutters kø ved kiosken som laget den aller første kebaben i verden, til å ro båt i Neusee midt i sentrum - det finnnes en million verdener her og det finnes en for alle.

Så i anledningen påske og fint vær, var det bare en ting å gjøre i dag: ekskursjon! Jeg og en av de jeg bor med, Johannes, dro til neste slott på listen Schloss Charlottenburg. Slottet ligger midt i Berlin og er derfor kjempe lett å komme til gjennom kollektivsystemet her. I det flotte været var det en kjempe herlig opplevelse å se slottet og å gå på tur og prate i den fantastiske parken på baksiden.

Slottene her i Tyskland er jo av en helt annen dimensjon enn det norske slottet hjemme, og har man tid og interesse tror jeg definitivt det kan være verdt det å ta turen dit i løpet av et opphold i Berlin.



Et lite inntrykk av slottet. Jeg syntes ikke jeg klarte å få det like fint på bildene som det var i virkeligheten. På en måte minner dette litt om det norske slottet, gjør det ikke? Man må gange størrelsen opp noen ganger da vel å merke.  

Parken var også litt av en opplevelse i dette været, spesielt i godt selskap av en som kan fortelle  om hele parkens historie og finuerligheter mens man går:



Vakkert, eller hva?


____________


 

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten