Thursday, April 25, 2013

Hva skjer nå?

Studiene i India er over. De aller aller fleste har flyttet fra skolen, og campus er nesten som en spøkelsesby. På internatet er det bare meg og kakkerlakker igjen. Nesten. Jeg har også pakket kofferten, men kommer ikke hjem før 15.mai. Først skal jeg nemlig bruke litt tid på å "oppleve verden", både India og noen andre steder. Jeg har vært på reise i India i to uker allerede (bilder kommer), og 6.mai reiser jeg for godt. Eller i alle fall for nå. Jeg vet vel egentlig allerede at jeg vil tilbake, om ikke for å flytte hit, så i alle fall for å møte alle menneskene igjen. Jeg har blitt sinnsykt glad i dem, etter å ha levd så tett på dem dette året. Jeg kommer gjerne tilbake for å jobbe litt også, dersom muligheten byr seg senere. Når jeg blir stor, liksom.

Før det venter et semester til i Berlin. Jeg er nemlig ikke helt ferdig utdannet ennå. Den o store masteroppgaven skal skrives i sommer, og den skal leveres innen 12.august. Aller helst før det også, for uken etter begynner jeg i ny jobb i Stavanger. Så tidligere i dag sendte jeg mail til utleiemegleren for å si opp utleien av leiligheten min, slik at jeg kan flytte inn igjen. Jeg skal begynne i min aller aller første fulltidsjobb. Fy søren, da følte jeg meg voksen. Jeg innså vel egentlig at jeg er i full fart på vei inn i voksenlivet. Og jeg har ikke lyst til å hoppe av, jeg gleder meg skikkelig. Jeg gleder meg til å komme hjem til Norge, jeg gleder meg til å se alle vennene mine igjen, og jeg gleder meg skikkelig til å sjekke om alt det jeg har studert til nå egentlig har gjort meg klar til de utfordringene som venter.

Og før det igjen, skal jeg ut og reise. Jeg og Viola skal reise til Sri Lanka og Oman på oppdagelsesferd. Jeg gleder meg som en unge. Reiseguidene er handlet inn, og nervene er der allerede. Etter et år her i India, har vi fått masse gode tips om hva vi bør gjøre. I Oman bor også en veldig god venninne av meg, så vi får følge av henne når vi skal reise rundt. Kjempe kjekt å ha gode venner med lokalkunnskap, turen blir jo mye bedre allerede før avgang.

Så det er lyse tider med andre ord. Det kommer snart bilder av turen jeg nettopp har vært på også, det må bare organiseres litt. Slikt tar tid på indisk.



______________

1 comment:

Gunhild Helene said...

Hei! Høres og ser ut som om du har det helt supert!:) Tenkte bare å komme med en anbefaling når du skal til Sri Lanka: Adams peak. Det er er fjell som er hellig for buddhister, hinduer og kristne. Soloppgangen der er helt fantastisk! Men, dere må gå opp om natta og beregne litt tid. Det er mye trapper! Hehe:) God tur videre!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten