Tuesday, April 09, 2013

I fantastiske Kerala

Nå i påskeferien har hele familien min vært på besøk her i India, og sammen med dem reiste jeg til Kerala, staten aller lengst sør i dette landet. Med fersk sjømat, strålende sol, strender, planter, husbåter og kjente ansikter ble det en helt fantastisk tur. Jeg oppdaget til min skrekk og gru da jeg kom hjem igjen at jeg ikke hadde tatt spesielt mange bilder av hvordan det ser ut der nede, men jeg har fått låne noen av bildene Ida tok i tillegg, sånn at jeg kan legge ut noen her. 

Når man reiser til Kerala, vil man få mat med kokos i overalt man går, og det smaker fantastisk godt. Ellers er staten kjent for sjømat og.. bananchips? Ja.. Det stemmer. Landskapet er utrolig grønt, og de aller fleste indere reiser til Kerala for å reise med husbåter på Backwaters, innlandskanalene som går langs store deler av delstaten. Så det måtte vi jo prøve. Sammen reiste vi derfor til Trivandrum, hovedstaten, Alleppy for å resie med husbåt et døgn, og til Cochin, 

Kerala er en av de aller rikeste statene i India, noe som gjør at det ikke er så mye fattigdom der som i resten av landet. Der spurte barna oss om penner i stedet for mat og penger, noe som var utrolig deilig, for sånne ting ber jo barn som har det godt om. 


Om bord i husbaten

Fiskerne pa torget

Boder for gateshopping. Jeg tror kanskje vi tomte de shappene for yogabukser. Vi har i alle fall ti-femten stykker med oss hjem

Bassengkanten (I alle fall en av dem)
Og her var det altsa vi var:
Det ser kanskje ikke sa langt ut pa kartet, men det er et Ganske godt stykke.

Etter a ha vaert I Kerala, ble alle sammen med tilbake til Pune, der jeg fikk vist dem noen av tingene jeg har plukket opp I lopet av dette aret. Blant annet fikk de se noen av restaurantene jeg liker best, de var med pa skoleavslutningen var, og motte mange av vennene mine pa skolen. Det var rett og slett ganske stas a ta dem med "hjem". Mer om det kan du fa vite hvis du spor.



____________________



No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten