Monday, May 16, 2011

Den som bare kunne vært russ igjen....

Nå er det søren meg fem år siden jeg var russ, og i det jeg ser en litt sliten rødkledd gjeng tusle forbi vinduet mitt, kjenner jeg jammen meg et lite sting av savn. Ikke at jeg tror jeg hadde taklet det kjøret det egentlig var å være russ, men det var utrolig gøy mens det varte da.

Vi var russ våren 2006, og jeg tror fortsatt ikke det finnes en låt jeg har danset(hoppet) mer til enn Botten Anna. Hver gang sangen kommer på blir jeg fyllt med en skrekkblandet fryd, og jeg får lyst til å holde meg for ørene ooog danse på samme tid. Herregud, det er fem år siden: jeg begynner å bli gammel jo..

Som alle andre, mener jeg selvfølgelig at jeg var på verdens beste russebil, med de aller beste jentene - og her kommer noen bilder fra Memory Lane:

På tross av at en av knutene jeg tok var den hvor man ikke skal vaske russebuksa i løpet av hele russetiden, har dessverre en del av hilsnene forsvunnet i etterkant. Det fantes jo nesten ikke en rød prikk igjen på buksa på slutten, vi løp jo rundt med pennger som gale unger. Noe av det første som skjedde etter at 17.mai 2006 var over, var nemlig at mamma slang buksa i vaskemaskinen på 60 grader. Kan den ha luktet vondt mon tro?



En av hilsnene er i alle fall inntakte, og den er fra Linn Therese. Siden jeg kom ny inn i tredje klasse, reddet på en måte Linn meg litt i begynnelsen, og jammen er hun en skikkelig god venninne den dag i dag! Linn holder til i Bergen da, som er alt for langt unna Stavanger selvfølgelig, men jeg jobber med å få kommet meg opp dit igjen så snart som mulig. Imens får vi nøye oss med minner om gamle dager og telefonsamtaler.


__________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten