Tuesday, May 31, 2011

Min siste eksamen ved BI Stavanger er overstått

Håper jeg da, vel og merke! I dag hadde jeg avsluttende eksamen i prosjektledelse, eksamenen var verdt 15 studiepoeng, varte i fem skoletimer, og bestod av 16 oppgaver, tatt ut av de - hva er det, åtte pensumbøkene vi har? Spørsmålene handlet om alt mellom himmel og jord. Jeg tror det gikk ganske så bra, i alle fall med tanke på hvor mye mer tid jeg har brukt på å skrive bacheloroppgaven enn på å lese.

Fordelen med den avsluttende eksamenen, er jo at man skriver oppgave i det samme faget, så jeg merket jo at jeg fikk en del igjen for å ha gjort en jobb med det tidligere, og det er jo veldig kjekt da. Grunnen til at man har eksamen i tillegg til oppgaven, er for å dobbeltsjekke at ingen jukser seg inn på en gruppe uten å bidra, ikke egentlig å ta livet av den siste motivasjonen man har igjen midt i innspurten.

Selv om det gikk forholdsvis greit, gjorde jeg et par åpenbare feil, av den typen du kommer på det sekundet du går ut døren. Åh, jeg blir gal av sånt! Jeg skulle regne ut nåverdien av et prosjekt og endte opp med å gjøre prosjektet så lønnsomt at enhver idiot hadde investert. Adrenalinet mitt sperret visst litt for fornuften midt oppe i det hele, så jeg kjørte løpet ut jeg, og anbefalte prosjektet med hjertens lyst. Herlig! Det bar rett hjem for å vaske leiligheten og jogge et godt stykke etterpå for å si det sånn.

Overstått er det nå i alle fall, og plutselig mangler altså bare innleveringen av bacheloroppgaven, før min tid som student ved BI Stavanger er over. Det er utrolig deilig, men litt vemodig samtidig. Lurer på hvor veien egentlig kommer til å gå videre?





__________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten