Wednesday, May 06, 2009

Strike one

Første eksamen denne våren er endelig overstått, og jeg legger lovsamlingen på hylla for denne gang. Nå er det en uke til neste eksamen, en uke, akkurat passe vil jeg si, for da rekker jeg å lande litt fra nummer en før neste treffer for fullt.

Med bindende avtaler, gyldige styrer og atter fred på jorden, håper jeg nå at helgen kan komme snikende uten for mye stress. I morgen er det tidlig opp for svømming, før en liten klikkerunde at the mall, før makro hela da`n efteråt. Jeg er redd dette blir det vanskeligste faget jeg har jobbet med i mine eldre dager, men har i alle fall en god innstilling, og håper den vil ta meg en lang vei.

Jeg lurer på hva det er som gjør at uansett hvor store planer man har i august og januar om å jobbe hardt hele året, ender man alltid opp med en eller annen form for skippertak på slutten av året. Tror man glemmer den panikkfølelsen man sitter med noen dager før eksamen når man innser at det er for sent å redde toppkarakteren. Blir så sinnsykt irritert på meg selv, for jeg vet det er mulig å oppnå A`en hvis jeg bare tvinger meg selv til å jobbe godt nok. Hvor blir det av det der de kaller selvdisiplin???

Fra høsten av.. DA

1 comment:

Maria said...

Ey, du har også blogg, jo! Da kan jeg jo ta å sette opp en link til deg på min blogg8-)

Jeg kjenner den med større motivasjon tidlig i semesteret, og det stresset som uansett kommer mot slutten av semesteret... Men, vi får tenke at det sikkert er sånn for alle og at det snart er FERIE! =)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten