Friday, August 31, 2012

Festival på Indisk: Happy Onam

Før jeg kom til India hørte jeg rykter om alle festivalene som arrangeres her. Og ja: alle er ikke en underdrivelse, det er noe å feire hele tiden. På onsdag feiret vi Onam, høstingen og regnblomstenes festival i staten Kerala (den staten hvor  handlingen iboken "The God of small things" finner sted, hvis du har lest den). Og hvordan er det å feire festival samtidig som man har ti timer forelesninger? Det er farger, god mat, blomster, latter og moro overalt. 

Og for aller aller første gang gikk jeg i saree, den fantastisk flotte kjolen de indiske kvinnene kler seg i når de skal være på sitt fineste. Og gjett om ikke jeg følte meg fin! Jeg følte meg som en disneyprinsesse hele dagen. 


Maten er servert
Og den spises på banantreblader, og med fingrene, uæh 



Jeg fikk utrolig god hjelp til å ta Saree-en på, herregud for en komplisert prosess. Tror aldri jeg kommer til å klare å legge denne pent på selv, noe som kanskje er den eneste grunnen til at jeg ikke går med den hver eneste dag fra nå av. 


'



_____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten