Friday, May 03, 2013

My first cricket match

Den aller mest populaere sporten i India er cricket, sa jeg matte jo komme meg pa en kamp for jeg reiser videre. Jeg har aldri vaert kjempe interessert i sport, men det er noe eget a vaere pa en stadion under kamp uansett. Stemningen er helt enormt bra, uansett hvor i verden man er - og nar slutten av kampen naermer seg, har hvem som helst blitt sportsentusiast uansett. Inkludert meg.

Denne uken reiste vi altsa til Mumbai for a se en IPL- kamp (Indian Premier League). Lagene som spilte var Mumbai og Punjab, og kampen ble avgjort i det aller aller siste kastet. Sa det var relativt nervepirrende da for a si det sann. Med enorm spenning pa banen, gode venner pa alle kanter, og den stemningen som bygget seg opp pa alle tribunene? Det. Var. Dritkult.


Cricket kamper er ikke slik som fotball, at etter nitti minutter er de over. I cricket varer kampen til begge lagene har spilt ferdig. Det tar stort sett fire timer.Sa ja, det var behov for noen pauser. Likevel var det innmari spennende a se pa altsa. Spillet er basert pa mye av det samme som baseball, sa det er lett a plukke opp nok til a forsta spillet: en kaster, en prover a treffe ballen, og resten kaster ballen tilbake. Det laget med flest poeng vinner. Noen sporsmal? Ikke det nei, neste gang du er i India kan du jo sjekke det ut selv. Det anbefales.




____________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten