Wednesday, August 17, 2011

Et døgn i Berlin

Gjett om ikke jeg har rukket å være et døgn i Berlin siden sist også da. Der har jeg vært sammen med pappaen min og i løpet av denne dagen rakk vi å besøke Kulturbryggeriet, TV-tårnet, Handelshøyskolen i Berlin, shoppe på Berlins mest kjente kjøpesenter Ka De We, ro med en båt i Neuer See i Tiergarten og å spise og drikke utrolig mye god mat.

Her er noen glimt:

Noen av de gode smakene Tyskland hadde å by på denne gangen


Alexanderplatz

Parkering på tysk...

Utsikt fra TV-tårnet. Litt til venstre i bildet kan man se Unter den Linden, og bak der er Brandenburger Tor og den enrome hagen bak der igjen er Tiergarten.

Midt i mitt kreative rot, mens vi prøver å finne ut hvor vi skal

 
Inne i et av de mest kjente jødiske kvartalene. Det var kjempe fascinerende, det virker som om man kan gå gjennom portrom i all evighet, og alltid finne en ny bakgård.

 

Dette er stedet vi spiste lunsj på, ved Neuer See midt i Tiergarten. Kjempe kjekt.
Der kunne man leie robåt og ro rundt ute på vannet, så det måtte vi jo så klart prøve.


Ser det ikke ut som om jeg er den fødte roer da?




____________

4 comments:

Linn Therese said...

Husker vi var så vidt innom det kjeøpesenteret da vi var der i 3. klasse.. Nais!

Violetta said...

Svipptur t Berlin du mest. LOL!
For tapere, Stavanger er mye bedre. Men Stavanger savner søte Karen.
Liker forresten parkering på tysk. Skal prøve å oversette den til norsk ;)

Karen Marie said...

Mhm, det har blitt enda sykere der inne nå som jeg har råd til å handle!

Svippturer er fine ja, de kan også gjøres via Stavanger, Violetta, dersom det er ønskelig. Finn på en kanonbra grunn til at jeg burde dukke opp på NSF da vel <3

Violetta said...

En kanonbra grunn til at nettopp DU bør dukke opp under NSF er: ( Det er mange)
* Du må ha foredragskurs for oss
* Du må drikke oss under bordet
* Du må møte de herlige nye engasjerte
* Du må vise dem hvorfor høyre er best
* Du må sette folk på plass, når det trengs
* Du må holde meg med selskap
* Du MÅ KOMME!!

<3

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten