Tuesday, August 09, 2011

London-riots

Jeg kan liksom det med å velge reisemål da. I det jeg landet på Heathrow i går blusset det plutselig opp branner rundt om i hele London sentrum, og der stod jeg. Uten returbillett. Heldigvis bor Nina (som jeg bor hos mens jeg er her), et stykke utenfor sentrum i en bydel kalt Kingston. Her er det bare fornøyde mennesker tror jeg, de griller i alle fall i hagene sine fortsatt. Siden vi ikke var helt sikre på hvor trygt det er å være inne i London, har vi derfor overkompensert med shopping og kaffe ved Themsen. Fantastisk hyggelig, men jeg gruer meg litt til å komme meg inn på nettbanken da. Det er jo så gøy med butikker man aldri besøker ellers!

Det er likevel tydelig at politiet og butikkeierne er redde for at noe skal komme til å skje, for alt stengte plutselig halv seks. Hjem bar det og i kveld blir det derfor bringebær i solen og film på sengen. Passer egentlig ganske bra, det er utrolig lenge siden jeg bare har hengt med Nina, sånn som da hun bodde hjemme i Stavanger. På kartet under kan du se hvor opptøyene er, også ser du Kingston nede i venstre hjørne. Hallo, det er i alle fall femten minutter unna her, ikke noe problem dette her?




Bilder fra shopping og kos dukker opp når jeg kommer hjem og alle fortsatt er like hele.

_______

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten