Tuesday, August 23, 2011

To nye oppdagelser

Den siste tiden har jeg kommet over to nye herligheter jeg herved vil dele med verden rundt forbi meg:


1. Forfatteren Helene Uri


Helene Uri er vel opprinnelig språkforsker så vidt jeg vet, og når hun ikke holder på med det, skriver hun fantastiske bøker. Eller, fantstisk bok da, i alle fall, jeg har bare lest denne her til nå. Likevel har hun allerede rukket å snike seg inn som favorittforfatteren min. Hun skriver vanvittig bra! I helgen gikk jeg til innkjøp av neste bok i rekken, og gleder meg allerede til å åpne den.  

Hvis du liker bloggen min, så vil jeg med en relativt stor sikkerhet påstå at du kommer til å like det hun skriver. Jeg syntes i alle fall selv at skrivemåten ligner veldig på hvordan jeg eventuelt ville skrevet, dersom jeg skulle blitt forfatter. Deilig ukomplisert sarkasme blandet med nerdete kunnskap, flere kleine "the office" øyeblikk, merkelige tilfeldigheter, og små røde tråder du kan gjette på gjennom hele boken. Anbefales!


2. Choco Bloc


OK: jeg har oppdaget verdens beste sjokolade! Fant den på flyplassen i Berlin, og var heldigvis smart nok til å smake litt på den før vi satt oss på flyet. Endte med å kjøpe aaalle de hadde igjen. Sveitsisk kvalitetsjokolade sådan. Den minner litt om toblerone, både i utseende og i innhold: mandler og honning. Digg!

Så der forsvant flere hundre kroner ut av visakortet mitt - til sjokolade. Jada. Og det var verdt hver eneste krone. Jeg kjøpte den med 72% kakao, men den finnes i fem andre versjoner også, blant annet med melkesjokolade og hvit sjokolade. Har ikke sett den i Norge noen gang, men fra nå av kommer alle jeg kjenner til å bli sendt på leting etter denne når de er i utlandet. Love it!



_____________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten