Thursday, August 25, 2011

No is just not acceptable

Det er mye som aldri kommer til å gå akkurat som man vil her i verden, men er det noe man virkelig vil - er det som oftest verdt å kjempe for. Det har tatt nesten fire måneder. Jeg har sendt i alle fall 30 mailer. BI har utsatt fristen min for å takke ja eller nei til studieplassen min ved fire ulike anledninger. Kunnskapsdepartementet hjalp meg med å dokumentere saken min frem til en time før bomben gikk av i regjeringskvartalet.

Det har vært en god del frem og tilbake, men det fungerte. I går kveld fikk jeg verdens herligste mail i innboksen min: jeg har kommet inn på masteren på handelshøyskolen i Berlin!! Eller Berlin School of Economics and Law på engelsk, eller Hochschule für Wirthschaft und Recht Berlin - på tysk, som jeg skal lære meg nå. Jey!

Masteren jeg har kommet inn på er i International Business and Consulting, med spesialisering i Strategic Management. Masteren er bygget opp av et års vanlig undervisning, et halvt års internship i en bedrift og til slutt et halvt år til å skrive masteroppgaven. Det går an å lese mer om det her.  Herremann som jeg gleder meg! Jeg hadde nesten gått tom for håp om at det kunne komme til å gå, det har vært så utrolig mye som har gått galt i søknadsprosessen. Heldigvis har det vist seg å være verdt alt arbeidet det har vært å få det til.



Her står jeg da, relativt stressa utenfor skolen, etter å ha reist ned til Berlin for å møte en av rådgiverne ved skolen forrige uke.



Så hvordan gikk det egentlig til at jeg fikk endret et "nei, skolen din kvalifiserer deg ikke til studiet du har søkt på" til "du er hjertelig velkommen"? Det kan hende dere må klikke dere inn på dette bildet for å se hva som står, men under er malen for hvordan man kommer inn på master studier i Tyskland. Dersom man er maks uheldig, men ikke finner seg i et avslag man ikke er enig i altså.




Trykk på bildet for å se hvordan man kommer inn på master i Berlin




Tydeligvis ordner det seg for snille jenter da.
Eller flittige studenter.
En av to?
___________


6 comments:

Unknown said...

Gratulerer so mykje Karen! Endeleg ! =)

Lene said...

Hipp, hipp!! :D Fantastisk illustrasjon! :-)

Maria said...

Hurra! Gratulerer, så utrolig bra! Kommer til å savne deg her da, likte å ha deg i samme område nå i sommer;) Men jeg kommer gjerne og besøker deg i Berlin altså:) Flinke du!

Viola said...

GRATULERE SÅÅÅÅÅ MYKJI KAREN!!
Fortjent!

Sara said...

GLÆR mæ til å besøke deg!

Karen Marie said...

Hihi, tusen takk alle sammen! Jeg gleder meg som en unge :):)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten