Monday, October 11, 2010

Ja til variasjon i hverdagen!

I dag fant jeg noe "nytt og spennende" på butikken: lammekjøttdeig. Jeg har smakt det før, men tidligere har det vært kjempe vanskelig å få tak i, i tillegg til at det har kostet mer enn det stakkars studentbudsjettet mitt har kunnet tåle. Nå har de begynt å selge det i butikken rett nedenfor blokka vår, så den ble selvsagt med meg hjem.

Og ut av kjøttdeigen kom denne: Chilli con lammekjøttdeig


Spør du meg er det aller beste med å lage mat selv, at man kan velge å ha i akkurat det man vil. Derfor er det altså ikke paprika i min. Oppvarmet paprika er liksom ikke helt tingen min, så jeg lagde det bare ikke. Ah... Jeg elsker å være sjef på kjøkkenet.

Og hvordan smakte egentlig lammekjøttdeigen? Jo, man kan selvsagt smake at et er lam og ikke okse, men jeg likte det nå jeg da. Noen ganger smaker lam veldig sterkt, men jeg syntes ikke denne gjorde det. Kan godt hende det sier mer om hva det egentlig er oppi kjøttdeigen, men det har jeg ikke økonomi til å tenke på akkurat nå. Dessuten likte jeg resultatet.


Slik ser den ut da, hvis du er interessert i å prøve


___________


1 comment:

Sara said...

der var kjøttdeigen min ja, savnet bilde i går ;) jeg stoler på deg, så jeg skal helt klart teste!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten