Saturday, October 23, 2010

VM i curling neste!

Iskanten ved Vannkanten på Vestkanten kjøpesenter i Bergen har de en ishall hvor man kan prøve ut den forholdsvis vanskelige sporten Curling. Det var en mulighet vi ikke kunne la gå fra oss når vi først var i Bergen. Ni av tolv styremedlemmer ble med, og vi fikk testet ut flere sider av oss selv de kommende timene. Vi fikk med oss en instruktør som forklarte triksene med å curle stenene inn mot midten, noe vi klarte med mer og mindre hell. Alt i alt syntes jeg faktisk vi var veldig flinke til aldri å ha prøvd det før.

Jeg har alltid syntes det å spille curling ser ganske så enkelt ut på TV, men jeg kan godt vitne på at det er vanskeligere enn det ser ut. Da jeg skulle sette den første stenen, falt jeg pladask på bakenden, og var ganske overbevist om at de neste timene kom bli tilbragt på samme måten. Jeg er jo utstyrt med en god porsjon konkurranseinstinkt også da, så det var ikke noe særlig når de andre fikk det til så bra med en gang. Heldigvis fikk jeg litt mer teken på det etterhvert, og i det ene spillet var det - tro det eller ei - jeg som satt stenen som gjorde at vi vant. Herlig!

Håvard, Daniel og Thomas in action
Tre staute karer som følger nøye med på instruksjonene

Anders skal til å avgjøre "kampen"

Og meg da, sjekk stilen er alt jeg har å si... VM neste?


Siden Iskanten ved Vannkanten på Vestkanten kjøpesenter ligger inne på nettopp Vestkanten kjøpesenter, ble vi gående rundt og titte i butikkene etter at vi var ferdige. Det var nattåpent på kjøpesenteret, noe som ble markert hvor enn vi gikk;med gode tilbud, feststemning og andre overraskelser.

Før vi skjønte noe som helst, ble jeg og Fredrik overrumplet av en mann med mikrofon og deltok plutselig i en konkurranse live på Radio1 Bergen. I premie for at vi deltok fikk vi trekke hver vår konvolutt med gavekort til senteret i. Jeg vant 500 kroner - som gikk rett inn i et nytt herlig par støvletter, og Fredrik - syke mannen - vant 3000 kroner. God jul til Nilsen! Vurderer å kreve en viss prosentandel i agenthonorar.


___________


1 comment:

Sara said...

bra stil, hvis du blir med på neste ol skal jeg komme og heie! :D

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten