Saturday, October 09, 2010

Med BIS Brede på medietrening med Geelmuyden Kiese

Klokka mi ringte 04.30 i dag tidlig, og selv om det klokkeslettet til tider ligner mer på når jeg legger meg, spratt jeg ut av senga like etterpå. Det er rart hvordan rett motivasjon gjør noe med fysikken kan du si, for vanligvis har jeg store nok problemer med å komme meg opp tre timer senere. Jeg hadde en kort time på meg til å pakke, fikse meg og komme meg ut av leiligheten, før jeg måtte hive meg på flybussen og vende nesa mot flyplassen på Sola. Klokken 09.00 skulle jeg nemlig være på plass på BI Nydalen - frisk og rask og klar for kursing av et av landets mest kjente PR-rådgivningsfirmaer: Geelmuyden Kiese.

Fire flotte utvalgte fra BI Studentsamfunn ble nemlig invitert på medietrening av kommunikasjonsavdelingen ved BI, og sammen med oss var også mange andre engasjerte i ulike verv i SBIO, Nydalens versjon av BIS. Så da var det bare å finne frem mellom alle bokstavblokkene og etasjene igjen da:

B2020? Det har vi ikke sett...

Selv om vi sto opp lenge før soloppgang var vi en frisk og rask gjeng som stilte, og jeg er kjempe glad for at jeg ble spurt, for det var utrolig lærerikt! I løpet av medietreningen lærte vi mye om gode og dårlige håndteringer av media, og mer enn noe annet ble jeg oppmerksom på hvor annerledes man fremstår enn man forestiller seg.

Det at man innimellom går inne i sin egen lille boble og forventer at verden oppfatter ting likt som en - og derfor forstår akkurat det man prøver å si - er det første man bør legge vekk dersom man vil klare seg i en verden fyllt med sensasjons-søkende journalister.

Flere av oss fikk prøve å bli intervjuet foran "live" kamera, med mikrofon og en krass journalist. Det er en opplevelse jeg tror det er veldig lurt å få inne i et rom med bare kjente første gangen. For det å komme på kloke ting å svare med, skulle vise seg å være vanskeligere enn man tror på forhånd.

Meg, Brede, Håvard og Stian - og noen solide kopper kaffe.
Man skal tross alt ikke kimse av HMS-en.

Kurset varte i tre timer, og med oss på turen ble også BIS Brede, maskoten til BIS Trondheim. Han gjorde seg flere nye bekjentskaper på turen:

Foredragsholderne fra Geelmuyden Kiese

Ombord på flyet hjem

Lederen av SBIO og Håvard


Da jeg endelig var hjemme i leiligheten igjen, var klokken nesten åtte på kvelden. Det er kjekt å reise, men jeg kjenner jeg er glad det er helg nå. Siden jeg hoppet over spesialiseringen i dag, for å reise, kan det vel hende det blir noe innhenting på den fronten. Ellers skal resten av helgen nytes hjemme hos Helene i nydelige Koparvik.

Håper helgen din blir like bra som jeg tror min blir!


__________



2 comments:

Sara said...

hahaha med kapteinene! fantastisk!

Karen Marie said...

Ja, han har det med å bli kjent med de riktige folkene han der altså ;)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten