Tuesday, September 08, 2009

En uke til valget, fem dager til bursdag og tre timer til Greys

Sitter på jobb og det er ganske så rolig her i dag kan man si. Har vært så heldig å få jobbe fast på tirsdagene i høst, så det blir noen gode kvelder utover, men dessverre er det bare tre timer hver gang. Kjedelig at det er så få timer, men på en måte er det ganske greit likevel. Tirsdag er en av de lengste skoledagene, og det å være ferdig to, og begynne på jobb halv fem, gjør at timene i mellom akkurat kan romme mat og en svømmeøkt sånn som i dag.

Samtidig er jeg hjemme til klokka ni, noe som gjør at det ikke blir sen kveld likevel. OG tre timer på jobb gir jo ikke rom til å bli sliten. Med denne økonomiske høsten vår, bidrar fire tirsdager med en etterlengtet liten lønnsforhøyelse. Egentlig skulle jeg bare jobbe noen få helger, men nå blir det jo litt likevel.
Nå har det akkurat kommet en ny utstilling på museet, en fotoutstilling med en fotograf som heter Styrk Lote. Bildene er av helt ordinære ting, og av søppel, men jeg må si jeg er imponert. Fotografen i meg ble nesten vekket igjen, så kanskje jeg skal gå ut å knipse litt en dag? Vil i alle fall anbefale alle som er i Stavanger å ta en tur, det er verdt tiltaket. Inngangsbilletten er bare 20 kroner for en student, dessuten har vi veldig god kaffe. Hva med å ta turen på en tirsdag ettermiddag? Da er det jo en ekstra hyggelig flicka i resepsjonen.
Har dere husket å stemme da? De siste ukene før valget er alltid de kjekkeste når man er politiker. Jeg har gått rundt på skolen og svart på masse politiske spørsmål i det siste, og det som er ganske ålreit med BI i forhold til det året mitt på Sosiologi, er at her er det jo en del som vurderer å stemme Høyre. Det liker vi! Har ikke tenkt til å overbevise noen i denne bloggen, men jeg syntes virkelig det er bra om dere stemmer. Hvis halvparten av de som ikke stemmer hadde gjort det, ville valgresultatene kanskje sett ganske annerledes ut enn de gjør ellers.

Når valget nærmer seg, kommer også en annen god grunn til å sprette champisen. BURSDAGEN MIN! Nå fyller jeg 22 i helgen, og det skal feires med middag på fredag, og kalas på lørdag. Bare å komme ;) Only girls allowed though..

Har lagt ut ønskeliste på facebook, så dere har vel lest den allerede. Hvis ikke, ta en titt, det er mye fint en jente kan ønske seg ;)

3 comments:

Sara said...

jeg stemte i dag, flinke meg!! :) og må bare beklage at jeg ikke kan gjennta bursdagssuksessen fra i fjor siden jeg skal på nm

Caroline said...

Hei Karen Marie :-)
Takk for koselig kommentar! Ja det begynner å bli en stund siden nå. Her står alt bra til vet du.
og du da, hva driver du med om dagen?

Ja det var dette snopet da, vår værste fiende, men samtidig vår beste venn ;) Jeg er veldig glad i tørket fruk, og all frukt generelt. Men det er ikke like lett når jeg plutselig ikke finner noe frukt. selvfølgelig da sukker suget setter inn som verst. og da er jeg ikke like flink til å ikke, gi etter .

Karen Marie said...

ah, hadde vært kjekt med besøk, men vi får ha det til gode ;)

alltid vanskelig å unngå sukker, men jeg har alltid syntes det er lettere å ha masse frukt i skapet enn snop, snopet spiser man lett alt på en gang, men det er liksom måte på hvor mye frukt man orker på en og samme gang..

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten