Friday, September 25, 2009

Tacopai!


I det siste har jeg hatt kjempe lyst på pai. Problemet har bare vært at det er ikke så greit å lage pai til en. Jeg har i alle fall til gode å finne en paiform som er passe stor for meg. I går fikk jeg imidlertid lurt Morten, Helene og Lars til å komme på besøk for å spille Buzz, og gi meg en bedre anledning til prøve det ut a!

Med litt inspirasjon fra matskapet, kjæresten og matprat, kom jeg frem til min egen versjon av pai, nemlig tacopai, og måtte jeg få anbefale den videre! Den ble kjempe god. En form var mer enn nok til å mette fire personer, og med tilbehør ville det nok blitt nok til flere også.

Dette brukte jeg:

1 stk Maizena ferdig pai-mix (litt juks kanskje, men den er kjempe god, og det tar et halvt minutt å lage den)
1,5 dl vann til mixen
400g Karbonade-deig (ikke så økonomisk på butikken, men jeg pleier å kjøpe de når de er på tilbud, derfor har jeg en del i fryseren)
1 pakke Taco krydder
1 boks mais
1 løk
En god porsjon ost

Det tok ca 45 minutter å lage alt sammen, det skal stå ca 35 minutter i ovnen, og ellers er det bare kjøttet som trenger forbedelser. Det eneste jeg kommer til å gjøre annerledes neste gang, er å ha noe salsa eller slikt oppi. Når kjøttdeigen er stekt på forhånd, blir den gjerne litt tørr etter en tur i ovnen. Ikke noe problem å servere den uten altså, vi hadde bare salsaen ved siden av. Knall godt!


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten