Monday, September 28, 2009

Frokost på kafè

Det beste måltidet jeg kan tenke meg, er frokost på kafè. Hver eneste gang jeg skriver ønskeliste, står frokost på lista, og jeg anbefaler alle å gjøre det samme.

Jeg har alltid vært ganske flink til å spise frokost. Likevel har det alltid vært det måltidet som er lettest å "glemme" mer eller mindre bevisst. Bortsett fra søndagsfrokost i tolvtiden, er det ganske stress å skulle lage seg frokost når man har forsovet seg, eller man skulle gitt hva som helst for bare fem minutter til i senga. Når man derimot kan kombinere det å gå på kafè med det å slippe å lage frokosten hjemme - blir resultatet helt fantastisk.

Forrige uke var jeg og Therese på Ostehuset og spiste sen frokost, og må jeg få si det var herlig. Vi spiste verdens største sandwicher og drakk Moccha. Når en frokost varer i en time, blir det mye tid til venninneprat og dagen blir hundre ganger bedre enn den ellers ville blitt. Så neste gang skolen ikke begynner før tolv, ta kaffen før forelesning og utsett frokosten til da. Det er tusen ganger bedre enn lunsj i kantina!

Fem herlige frokost kafèer i Stavanger:
- La cafè Francais
- Ostehuset
- Choco Boco (ALLE burde prøve After Eight kaffe!)
- Steam
- Godt Brød

5 comments:

Maria said...

Åh, frokost på café er kjempekoselig! After Eight-kaffe hørtes utrolig godt ut.. Jeg stemmer for at vi spiser frokost på et av disse stedene så snart jeg får besøkt deg i Stavanger! =)

Karen Marie said...

Jeg er også for! Både for kaffe og besøk :) Hadde vært knallkjekt, særlig nå som det er to til jeg har veldig lyst til at du skal hilse på :)

Maria said...

Jaa, enig! Nå er det mye som skjer i høst ser det ut til, men jeg skal definitivt si ifra hvis jeg plutselig får en helt ledig høst! =)

line said...

rett ved godt brød er det en kafe som heter mat magasinet. helt klart min nye favorittkafe i stavanger. kjempekoselig, veldig god mat, god kaffe, ikke så slem pris... try it! :) very nice!

Maria said...

Jeg mente en helt ledig helg, ikke høst! =p Jeg skylder på at jeg er syk...

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten