Monday, May 17, 2010

Lenge leve studietiden!

Det blir ikke mye tid til blogging midt i eksamensperioden, men det er jo ikke så rart med fire eksamener rett rundt hjørnet. Herregud, som jeg gleder meg til 3.juni er overstått. Det er en utrolig travel periode der presset om å prestere ligger over en 24/7, men hvert eneste semester slår det meg hvor hyggelig det egentlig er. Ikke bare oppdager man rubbel og bit av det man faktisk har plukket opp i løpet av forelesninger og notatskriving, man er jo utrolig sosial også.

Noe av det aller hyggeligste med eksamensperioden er å bli kjent med nye mennesker. Ikke at det er så mange man møter for første gang, men man kommer i prat med folk man tidligere bare har hilst på i gangene. For aldri er det så mye folk på skolen som i eksamensperioden - ikke i fadderukene en gang - og absolutt alle er i en eller annen form for samme situasjon som deg. Alle er stressa for en eller flere eksamener, og alle vil klare seg så godt som mulig. Derfor er alle like interessert i å få mest mulig ut av tiden også.

I slutten av hvert eneste semester blir jeg liggende i sengen på denne måten og tenke over hvor kjekt det egentlig er å ha eksamen. Det er hardt selvfølgelig: det er alltid noe mer man kan gjøre; men i løpet av året har alle så mye annet de må få tid til. I desember og mai er fokuset rettet inn mot noe vi har til felles. Kollokviegruppene blusser opp med medstudenter, som man ikke ante at man kunne le så godt sammen med. Jeg liker det!

Jeg er så takknemlig for at jeg har muligheten til å være student her i Norge.
- Måtte jeg få være det mange eksamensperioder til!


___________

3 comments:

Monika said...

Skjønner det er mye stress med eksamen og sånt, ja. Men lykke til :)

Karen Marie said...

Takk for det, harde tider, men utrolig kjekt også!

Helga said...

Med en så positiv holdning til eksamenene er jeg sikker på at det vil gå bra! Artig at det er flere studenter som blogger.

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten