Friday, May 14, 2010

Ode to Sunniva!

Jeg tok lappen rett før jeg flyttet til Stavanger, og har aldri eid eller hatt ansvar for en egen bil. Til sammen har dette endt med at jeg aldri har lært så mye om å mekke på en bil. Så kjære kjære Morten, lov meg å ikke låne meg bilen din igjen. Vi kommer ikke overens.

På onsdag fikk jeg låne bilen til Morten, så jeg kunne dra på valpekurs. Ingen god ide. Like etterpå hørte jeg en merkeligere lyd enn bilen pleier å lage, og det ristet veldig da jeg kjørte. Tenkte det var lurt å stoppe og finne ut hva i all verden jeg kunne ha kjørt på, men under bilen var det ingenting. Ble lettere irritert og vurderte å kjøre videre, men heldigvis gjorde jeg ikke det. Da jeg kom rundt på andre siden møtte dette synet meg:

Bilen hadde punktert! Hjulet var helt flatt, og det var åpenbart at jeg ikke kom meg noe sted derfra på en stund. Dette var et av de øyeblikkene i mitt liv der jeg skulle ønske jeg var mann, eller at jeg i alle fall hadde deltatt i disse "manneaktivitetene" til Morten. Jeg må forresten få påpeke at det ikke var jeg som lagen den store bulken dere ser... Anyways: Jeg har aldri skiftet noe dekk i mitt liv, bilen har ikke lenger noe klistremerke fra Falken, og Morten var midt i et fire timers jobbintervju. Der stod jeg.

Jeg ringte litt rundt, men det er merkelig hvor mye gutter har å gjøre en onsdag ettermiddag. Den som kom meg til unnsetning var en helt fantastisk frøken med navnet Sunniva. Hun fikset biffen lett. ENGEL!

Lett!

Kom ikke her og si at Bi-Studenter med rosa gensere er redde for å bli skitne på fingrene!

Dessverre var ikke problemene løst helt ennå. Da bilen endelig hadde fire fungerende hjul igjen, ville den ikke starte. Det sier litt om batteriet på en bil, når den går tom for batteri av å ha nødblinken på. Ingen utfordring for to jenter som nettopp har skiftet hjul på bilen. Jeg løp over(eller rundt om du vil) Badedammen til en nabo og lurte ham til å hjelpe oss. Takk og pris hadde han tid også.

 Mens jeg var og hentet bilen før alt rabalderet, lot jeg Leif gå løs i leiligheten. Det pleier han egentlig aldri, og kommer aldri til å gjøre det igjen heller. I mellomtiden hadde han nemlig endevendt badet. Dette synet møtte meg nemlig i døra:

Se hva jeg har funnet!




Heldigvis rakk vi valpekurset klokken syv sharp likevel. På hundehåret..

__________

7 comments:

Sara said...

hurra! det er jo kjempelett å skifte dekk, problemet er heller å fylle luft etterpå :S Også er det noe med irritasjonsnivået når man har punktert, jeg vet hvertfall at jeg freser rimlig greit hvis jeg skal rekke noe og bilen går åt skogen... :)

Elle said...

Söt hund! :)

Peder said...

hmmm... mener å huske at det ikke bare var jenter som var med på dette dekkskiftegreiene. Synes å erindre en søt, liten uskyldig jentestemme i telefonen som ba pent om litt moralsk støtte :P

Karen Marie said...

hehe, du har rett i det peder.. var vel noen telefoner involvert også :p

Karen Marie said...

hehe, du har rett i det peder.. var vel noen telefoner involvert også :p

Sunniva said...

haha, tok du bilder også? det fikk jeg ikke med meg:P hva gjør man ikke for å få en liten pause i eksamenslesingen;) hehe

Karen Marie said...

hehe, skal ikke kimse av pauser Sunnis! Hjerneføde ;)

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten