Monday, December 26, 2011

The Asian invasion - #1

Jeg tror kanskje mamma ble litt satt ut da jeg ringte henne for noen uker siden og fortalte at fire asiater i klassen min hadde bestilt billetter til Norge denne julen. Planen var at de skulle bli med hjem til meg og se hvordan vi feiret jul, i tillegg til å se litt av hvert av hva Oslo og Eidsvoll har å by på. Selv om det jo ville påvirke juleferingen til mamma og pappa en del, så sa de ja til at de kunne komme - og det har vært noen fantastiske dager.


De som kom på besøk var Abhimanyu og Praveen fra India, Damon fra Hong Kong og Wowa fra Kazaksthan/Tyskland. Vi har vist dem det som finnes av juletradisjoner på denne gården, alt fra å hugge juletre til å drikke aquavitt til det ser ut som alle julepresentene inneholder snowboard. Jeg tror de hadde det utrolig kjekt her disse dagene, det hadde i alle fall jeg.

Siden de landet på Rygge på morgenen den første dagen, møtte jeg dem i Oslo, så de fikk sett noe av det den byen har å by på før vi dro hjem til meg. Noen av dem hadde nesten ikke sett snø før, så da turen gikk opp i Holmenkollen var det tydelig at de så ganske mye for første gang.

Jeg ble jo litt turist igjen jeg også da...

I Holmenkollen prøvde vi både skisimulatoren, og vi var inne i Skimuseumet. Museumet inneholder skiene Roald Amundsen brukte på veien til sydpolen, de var det oldefaren min som laget - så det måtte jeg jo nesten vise dem.  I tillegg var det jo en del å se og prøve også. Kjempe gøy!


Deretter gikk turen videre ned i Oslo sentrum for å se slottet, Stortinget, Youngstorget og andre vanlige turistfeller. Sånn, når de først var her liksom...



Etter sight-seeingen i Oslo gikk turen hjem til Eidsvoll, og det var duket for skikkelige norske eventyr. Følg med i neste episode, eller noe slikt. Det kommer i alle fall flere bilder inne på denne bloggen de nærmeste dagene.


(Thank you so much Abhi, for lending me some of your amazing photos!)


____________

No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten