Friday, December 16, 2011

Celebrating christmas in Germany

I går inviterte Maria oss på tysk julematkveld. Der ble vi servert tradisjonell tysk julaften-mat: and med rødkål, potetstappe og grønnsaker. Maten smakte utrolig godt, og det var kjempe kjekt å få et lite blikk inn i hvordan tyskerne faktisk feirer jul. På ekte julevis spiste vi oss selvsagt stappmette, og satt og rullet i sofaen halve kvelden. Da var det godt å kunne fylle magene med noen gode kopper med glühwein i godt selskap. Mh, en fantastisk kveld, om jeg får si det selv!

Yammiee!

To fornøyde frøkner med første runde

Og to herremenn også, den ene ser jo nesten litt skeptisk ut, men jeg tror han likte det han og

God stemning, med mat, drikke og indisk/kinesisk meditasjon
Da det ble min tur til å få glühwein, fant de frem den beste koppen jeg har sett i mitt liv, genial eller hva? En sånn skulle jeg gjerne hatt!



Vel, mer er det vel egentlig ikke si om denne saken, hyggelig var det i alle fall, og jeg gleder meg bare enda mer til å komme hjem å feire julaften hos mamma og pappa. Det blir liksom ikke heeelt jul uten ribbe til middag.

___________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten