Wednesday, July 29, 2009

Kinosommer

Hva har jeg gjort denne sommeren lurer du kanskje på? Har jo begynt tidlig på jobb nesten hver dag, så det har vært nødvendig å finne aktiviteter som innebærer å gå ut av huset, uten å komme bedugget hjem klokka fire om natta. Skremmende å gå inn på filmweb i dag og innse at jeg har faktisk sett nesten alle filmene som går på kino denne sommeren:

-Bruno
Skikkelig guttefilm. Gledet meg til å se oppfølgeren til Borat, men de scenene i Borat jeg syntes ble for drøye, er akkurat det de har bygget opp Bruno på. Var mye jeg lo av altså, men jeg må innrømme at jeg følte meg ganske støtt av den filmen. Det var veldig mye som var waaay over the top. Hadde med en pose med sjokolade og bon aqua uten bobler.

- Hangover
Guttefilm, men faktisk sinnsykt morsom likevel. Kanskje den beste humorfilmen siden Old School, og gjett hvem som har produsert den? Samme person. Temaet er det samme som i mange andre, men jeg digget skuespillerne, hendelsene og det var akkurat sånn på kanten mellom humor og usannsynlig. I like!

- Engler og Demoner
Mye bedre enn boka! Definitivt. Og jeg digget boka. Syntes den klarte slutten kjempe mye bedre, det ble plutselig halvveis troverdig. Kanskje den filmen jeg har likt best i sommer, og etter å se listen min, sier det tydeligvis litt. Olden med bringebær ble med :)

- Ghosts of girlfriends past
Klissefilm, og antagelig laget for de som er fem/seks år yngre enn meg. Når det er sagt, er jeg jo utrolig svak for klissefilmer, så hvis man overser hele den reise i tid/hilse på gamle kjærester greia, så syntes jeg egentlig den var ganske søt. Haribo snop og Olden med bringebær.

- Harry Potter
Første filmen jeg har sett der jeg ikke hadde lest boka. Kjente jeg ble litt stressa av å prøve å finne ut hva jeg gikk glipp av. Filmen er for så vidt bra, jeg syntes den har fått urettferdig mye kritikk i avisene. Om filmen egentlig var bra klarer jeg ikke helt å bestemme meg for. Den ga meg egentlig ikke så mye, gikk vel mest for å få "neste episode". Ingen snop, men Lars og jeg drakk milkshake og smoothie før vi gikk inn

- Istid 3
Skuffelse. Jeg syntes dette var mye mer barnefilm enn de to forrige. Dagfinn Lyngbø er jo en helt fantastisk Sidd, og jeg kommer til å se filmen når den er blitt DVD bare takket være ham, men ellers er jeg ikke så imponert altså. Så den i 3D også, og det dro den også langt ned. Merket ingen forskjell. Husker ikke helt hva for snop vi hadde på istid, men lurer på om det bare ble med en imsdal med pære

- Jeg har elsket deg så lenge
Gratisfilm. Vi fikk billetter til førpremiere med kinosonen, og akkurat den dagen sluttet Morten tidlig, så vi rakk det så vidt. Følte meg voksen når jeg så den filmen altså. Skikkelig voksendrama fra Frankrike. Tenkefilm, ga meg ikke så mye, men jeg fikk sett trailer til Coco før Chanel. Og ja, den skal jeg se. Filmen ble reddeet av at vi investerte i Hariboblanding, som gjorde livet fantastisk ;)

- Public Enemies
Mafiafilm ble jeg fortalt. Og mange ble drept. Deriblant Johnny Depp, men siden han var med, var filmen verdt å se. Han har de samme morsomme komentarene som fra Pirates, og jeg likte det ganske godt, bortsett fra hver gang noen ble drept. Ikke hadde jeg snop heller, men akkurat under denne tror jeg det var bra det bare var med en flaske Bon Aqua uten bobler, for det var mye blod og gørr.

Etter maaange filmer denne sommeren er det en ting jeg har irritert meg grenseløst over. Hvorfor har de plutselig begynt med en greie at de venter til filmen de skulle ha begynt før de starter reklamen? Selve filmen begynner jo plutselig ikke før den skulle ha gått i tjue minutter.
Big no no!

3 comments:

Sara said...

det er fordi du indirekte blir bedt om å reise til skien for å gå på kino med meg, her begynner filmen når den skal! :) så når den skal faktisk, at jeg ikke rakk starten i går fordi jeg sto i popcornkø

Karen Marie said...

hehe, hvilken film så du da? ja, tror jeg må klare å komme meg på besøk snart altså!

Sara said...

public enemies :)og jeg er helt enig med deg i den besøksbiten!!

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten