Saturday, July 02, 2011

En shopoholiker på grensen

Etter å ha tilbragt de siste dagene i sengen etter et relativt ublidt møte med en big tasty hamburger i Sverige, er jeg nå i form igjen til å fortelle litt om hva jeg har fyllt de siste dagene med. Eller tømt magen for da, sånn... etter at jeg kom hjem. Tror jeg hopper over mer inngående forklaring av det siste der, når jeg tenker meg om. På onsdag ble jeg nemlig med Linn Therese og foreldrene hennes til Svinesund og Halden, for å: tømme kontoen for det lille jeg fikk i lønning denne måneden, proppe kroppen full av sukker og for å se på Allsang på Grensen. Ja, det stemmer det du leste til slutt der.

Som posene indikerer, sprakk altså dette sunnhetsgreiene da vi krysset grensen...

Dette anlegget ble litt senere fyllt med ti tusen mennesker som ville være med å synge. Vi fikk plass nesten helt fremme, den var vi heldige med! Eller, flaks hadde kanskje ikke sååå mye med saken å gjøre, siden vi stod i kø i en evighet for å komme inn...

Herlig køkultur da, i alle fall i begynnelsen...

Gale paparazzier i pausen, mens Didrik og Aleksander Rybak improvisererer.
Det var fint å høre på det, hvorfor gjør de ikke sånne ting hele tiden? Sånn... her ved sengen min?

Dream, dream, dreeeam sang de. Flinke gutter.

"Adjø....!" Åh, for en mann

De presenterte dette som om det var Jahn Teigens siste TV-opptreden, Herregud, det gikk frysninger nedover ryggen på meg da Jahn Teigen avsluttet det hele med å synte Adjø sammen med Anita Skorgan!

Blandet med fantastisk vær og over ti tusen mennesker tilstede, syntes jeg det var superkjekt å sitte og se på, selv om jeg aldri har sett på det på TV før en gang. Med det været vi fikk servert hadde det antagelig vært kjekt samme hva vi fant på, men dette var kjekt altså. Hadde vi ikke måttet stå tre timer i kø for å komme inn, ville jeg nok reist tilbake igjen neste gang det er kjentfolk der også. De må bare begynne å dele ut plassbilletter først....

I tillegg til showet var vi altså i Sverige en tur, og der var det REA (salg altså) på en god del saker og ting. Da var det jo opp og avgjort at kontoen min nok en gang kom til å bli tømt ettertrykkelig da, og dette er noe av det som ble med med hjem:

Herlig jumpsuit, fantastisk jakke til å jogge i, masse fint undertøy fra en av favorittbutikkene til Linn (New Yorker), deilig sportsBH og en deilig genser å daffe i på hytteturer og lignende.

Hallo, det var jo salg, jeg klarte ikke å stoppe, okey? Jeg kan ikke holdes ansvarlig for min egen kodetasting i slike situasjoner. Ja, og selvfølgelig: o lykke: jeg fant endelig den rosa treningsbuksen fra Adidas. Jeg har sverget at jeg kom til å kjøpe en sånn det sekundet jeg fant den. Drevne fans kjenner den kanskje igjen fra den første Sex og singelliv-filmen? Det tok bare...ehm... fire år før jeg fant den, men den er like fantastisk i virkeligheten. Jeg elsker den allerede. Flaks jeg fant den i Sverige, for da kostet den ikke så mye. Denne kunne jeg vært tilbøyelig til å betale ganske mye mer for enn jeg gjorde...

Endelig min, og allerede testet ut ettertrykkelig så klart!



__________


No comments:

Andre blogginnlegg

Related Posts with Thumbnails
Blogglisten